DRUMURI ÎN LUCRU – Probleme care trebuie rezolvate până vine iarna pe drumurile din județ

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Avem în Maramureș mai multe tronsoane de drum unde se lucrează intens. Cel mai aproape de finalizare este DJ186, Bârsana-Săcel, unde lucrările sunt aproape de finalizare. Aici se mai lucrează la două podețe, pe mare parte din drum au fost trasate marcajele rutiere, astfel că iarna 2021-2022 ar trebui să aducă un drum la standarde europene pe o parte din Valea Izei.

În general, marea problemă care apare atunci când se modernizează un drum este că nu se prea fac trotuare pe unde să circule pietonii. Iar motivele sunt diverse, nu sunt prevăzute în proiect, nu există spațiu suficient să poți face așa ceva etc.

„În ceea ce privește șantierele de pe drumurile din județ, am avut și avem probleme în zona podului de la Ardusat, în sensul că acolo se aglomerează la orele de vârf traficul, există situații în care unii conducători auto nu respectă semnificația culorii roșii a semaforului, s-au reținut destule permise de conducere acolo, există cei care respectă semaforul și alții inconștienți care pun în pericol siguranța rutieră. Am avut discuții cu constructorii, în sensul de optimizare a timpilor de alocare a culorii roșii sau verzi, iar dacă nu reușesc acest lucru le-am solicitat să folosească piloți de dirijare, care să comunice între ei cu stații de emisie-recepție, astfel încât să avem o fluență mai bună în trafic.

Pe Valea Izei lucrările sunt în proporție de 90% finalizate, mai sunt două podețe în lucru, se montează niște indicatoare de orientare și informare și mai sunt de aplicat câteva marcaje rutiere. Calitatea lucrărilor e bună, să sperăm că vor finaliza la timp lucrarea și că această reabilitare nu va duce la o creștere a numărului de accidente rutiere. Din experiență vă spun că de obicei, după finalizarea unei astfel de lucrări crește și regimul de viteză cu care se circulă pe acel trosnon de drum reabilitat, prin urmare și numărul de accidente. Limitele de viteză nu se schimbă, dar nu se respectă. O viteză mai mare, alături de lipsa trotuarelor și a iluminatului public absent sau slab, toate acestea fac ca riscul de accidente să crească. Mai adăugăm căruțele, noaptea vine mai devreme, toate aceste lucruri sunt factori favorizanți de producere a accidentelor rutiere”, a precizat Dorin Gherman, șeful Serviciului Rutier Maramureș.

O problemă care musai trebuie rezolvată până vine iarna este cea a denivelărilor existente pe drumul național care leagă Baia Mare de Târgu Lăpuș. Dorin Gherman spune că pe acest tronnson de drum național „avem probleme cu carosabilul, mai ales dacă ne referim la tronsonul cuprins între Rușor și Târgu Lăpuș, sunt denivelări, nu s-au finalizat lucrările acolo prin acea metodă nouă”.

„Putem sancționa administratorul drumului, dacă constatăm că există risc de producere a unor accidente rutiere din cauza problemelor de pe carosabil, am avut discuții pe tema asta, nu am avut accidente din cauza stării carosabilului, ceea ce ne bucură. Administratorii drumului ne-au promis că vor încerca să remedieze acele denivelări, însă dacă nu o vor face atunci cu siguranță că vor fi sancționați”, a concluzionat Dorin Gherman.

Nu în ultimul rând, probleme mai sunt și în Pasul Gutâi, cu acea alunecare de teren care trebuie remediată până vine iarna. În caz contrar, vor urma sancțiuni date administratorului drumului național.

Dragoș HOJDA

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2