septembrie 17, 2019

EDITORIAL: Despre politica, moralitate si lichelismul slugoilor de presa

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

E an electoral. A patra putere in stat isi face ordine in ograda. Se fac si se desfac aliante, iar intelegerile existente se denunta. Truditorii pe ogorul jurnalistic sunt pregatiti sa actioneze decisiv, gata sa dea lovitura. Acum, nu la anul sau peste doi ani! Daca gestioneaza corect oportunitatile, se aleg cu banuti de-o casa si scapa naibii de cicaleala soacrei… sau macar o alta masina, rabla Golf stand mai mult prin service sau parcare, si musai malai de un concediu pe afara, sa-si potoleasca prietena sau nevasta. Ca model de “reusita” au jurnalistii doctoranzi, scriitori de carti si “almanahe”, personaje pline de ifose, care-si pun pe facebook poze faloase cu piscine, spa-uri, mese pantagruelice, moteluri montane si sezlonguri aliniate pe nisipurile grecesti. Toate facilitatile obtinute pe banii altora, pe baza de asa-zisa prietenie, un mic santaj, ceva abureala si multe promisiuni desarte!

Dar ce mai conteaza metodele daca e an electoral? Se fac calcule si socoteli pragmatice despre cum sa storci buretele politic. In era online-ului si sub dictatura facebookului, regulile s-au schimbat total. Nu se poarta articole de atitudine sau produsele media cu mesaj educativ sau civic. Reteta agreata este simpla si verificata. Se vinde scandalul in presa, aruncat in eter cu un titlu dur si cu impact devastator, chiar daca nu are legatura cu subiectul. Totul asezonat cu cateva fraze belicoase si niste concluzii scoase din burta, fara nici un risc, cata vreme calomnia si insulta au fost rase din coduri de specialistii PSD.

Partidele s-au diluat pana la maximul posibil, motiv ca interesul romanilor pentru politica sa fie la acelasi nivel cu grija pentru balenele esuate sau analfabetismul din Somalia. Lideri prafuiti, pusi la pastrare de ani buni, sunt scosi de la naftalina, reciclati, pudrati, imbracati la moda zilei si aruncati in arena. Fara pricepere, discurs sau charisma, ei completeaza lista “penalilor corupti”. In politica nu trebuie sa ai competenta. Trebuie sa fii obraznic, vocal, tupeist pana la limita nesimtirii, capabil sa postezi la ora doua noaptea provocari, afirmatii ditirambice sau ironii rasuflate. Romanii votanti adora scandalul si urletele de tip rural din emisiuni. Iar ca sa fii sigur ca nu te faci chiar de panarama, iti tragi un consilier de comunicare cu ceva nume, chiar si un “fost” sau “expirat”, cu sau fara moralitate indoielnica, dar destul de nesimtit sa balacareasca la comanda sau din proprie initiativa, oricand si pe oricine.

Va fi o competitie interesanta si picanta, cu acuze, atacuri la persoana si delatiuni. Romanii cred si ingurgiteaza ce li se pune pe masa, ne avand timp si chef sa verifice daca aia e curva sau ala poponar. Pana se produc probele despre virginitatea ei si dovada ca el e cantaret de strana, au trecut alegerile, iar interesul poporului s-a orientat spre “Vocea Romaniei” si silicoanele Raduleascai, recent implementate in show-ul pastorit pana nu de mult de Prodanca.

PSD continua procesul de autodistrugere politica, directia data de pirotehnistul sef fiind total gresita, unica intrebare interesanta e daca va fi explozie sau implozie? PNL si sosia lui Goebels au primit porunca de la Herr Gefreiter, urmasii bratienilor avand ordin sa se alieze cu salvatorii patriei, trupa deja lipita de cultivatorii geniului de Pericei, pretul fiind inca un mandat spre ghinionul romanilor. Doar ungurii isi freaca mainile de satisfactie, principiul balamalei ramanand reteta succesului in politica romaneasca, timp in care popularii au ajuns pe faras, sacrificati de dictatura basesco-tomacisto-bahica, motiv pentru Turcescu sa se reorienteze, acceptand o slujba pe la posturile Trinitas sau Alfa&Omega.

Precampania a demarat in forta, nu sunt bani la partide, dar sponsorii nu lipsesc, obligatiunile lansate fiind cautate atat pe piata interna, cat si externa, dupa cotarea politica la bursele din Bruxel, Berlin, Tel Aviv si Moscova. Ma intreb in ce fel va fi reflectat circul politic? Sper ca nu de personaje gen jurnalista lesinata de placere pentru reusita de a face un selfie cu politicianul clochard din liga nationala. Ce poate fi mai neprofesional si lipsit de demnitate decat sa cersesti sute de like-uri , spre invidia colegelor ce nu au fost pe faza. Prestatorilor media care nu si-au ales tintele si inca nu si-au inchiriat serviciile le atrag atentia ca mai este marfa de achizitionat pe piata politica 2019, din speciile biban, stiuca, somn, porcusor si tiganus!

SOMOGYI Attila

Reclame home 1
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *