Efectele caniculei sunt la volan asemanatoare cu cele ale starii de ebrietate

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

sofer volanLa o temperatura de 35 de grade Celsius, un conducator auto este mai lent cu 20% decat la 25 de grade, prezentand un risc echivalent cu conducerea sub influenta alcoolului (0,5 grame de alcool), scrie lepoint.fr.

De la aparitia sistemelor de aer conditionat la bordul masinilor, cei care le au montate nu mai pot fara ele. Șoferii rezista mai mult la volan si reusesc sa fie atenti o perioada mai lunga. In laboratoarele de cercetari din Barcelona, firma Seat a facut o serie de observatii extrem de interesante.

Daca este de la sine inteles ca un pieton trebuie sa umble pe canicula cu capul acoperit, sa poarte ochelari de soare, haine usoare si ample si sa se hidrateze regulat, aceleasi reguli trebuie respectate cand se aseaza la volan. Mai surprinzator este insa avertismentul lansat de Angel Suarez, inginer la centrul tehnic Seat. ‘Cand temperatura in habitaclul unei masini este de 35 de grade, timpul de reactie al conducatorului auto este cu 20% mai lent decat la 25 de grade. Acest risc echivaleaza cu conducerea masinii cu o alcoolemie de 0,5 grame pe litru de sange’, arata el.

Se recomanda prin urmare ca masinile fara aer conditionat sa nu ruleze in orele cele mai calduroase si sa se opreasca cat mai des pentru ca pasagerii sa se hidrateze. Și cei care beneficiaza de aer conditionat in masina trebuie sa aiba grija sa nu se trezeasca cu dureri de gat sau bronsita. Li se recomanda ca diferenta de temperatura dintre interior si exterior sa nu depaseasca 5 grade Celsius, mai ales in cazul calatoriilor cu opriri dese, care implica treceri de la frig la cald si invers.

In schimb, pe drumurile mai lungi, fara pauze dese, temperatura poate fi mai scazuta, dar fara ca aerul sa fie resimtit ca rece. ‘Un aer conditionat bine reglat este cel despre care intrebi, dupa o jumatate de ora, daca functioneaza sau nu’, spune Suarez.

‘Daca deschidem geamurile timp de 30 de secunde in timpul mersului, caldura initiala se risipeste si apoi se poate pune aerul conditionat’, afirma Angel Suarez, care recomanda selectarea optiunii ‘auto’ pentru ca aerul conditionat sa se repartizeze bine in habitaclu. El ii mai sfatuieste pe conducatorii auto sa evite sa regleze temperatura sub 21 de grade, acest lucru facand sa creasca sensibil consumul de carburant, incheie lepoint.fr.

 

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2