Elevii considera ca o discutie despre curriculum ar trebui sa fie facuta impreuna cu cea despre cariera didactica

PNL

Reprezentantii elevilor sustin ca o dezbatere privind curriculumul pentru liceu ar trebui sa se refere si la pregatirea didactica a profesorilor si afirma ca ar fi necesara si o discutie serioasa despre descentralizare, dar si despre baza materiala, informeaza AGERPRES.

Reprezentantul Asociatiei Elevilor din Constanta Alexandru Manda a afirmat, la o dezbatere asupra noilor planuri cadru pentru liceu, ca discutia despre planurile cadru, despre tabele cu numarul de ore pe fiecare disciplina este “in van” daca nu va fi facuta impreuna cu dezbaterea privind cariera didactica.

“Si asta inseamna cum intra profesorii in sistem, cum se formeaza initial, cum se formeaza continuu si ce fel de profesori ne dorim sa avem la clasa in Romania. (…) O discutie despre reforma curriculara fara o discutie despre cariera didactica este o discutie in van. O dezbatere foarte serioasa despre evaluare- evaluarea elevului, evaluarea profesorului, pentru ca si elevii trebuie sa aduca un feedback modului in care profesorul deruleaza ora de curs, evaluarea scolii si evaluarea sistemului, cum evaluam sistemul de educatie”, a spus reprezentantul elevilor din Constanta in cadrul dezbaterii organizata de Asociatia “Tine de Noi”, impreuna cu Fundatia Hanns Seidel – Romania.

El a afirmat ca ar fi necesara si o discutie serioasa despre descentralizare, dar si despre baza materiala.

In opinia sa, discutii pe planurile cadru trebuie sa fie mai mult decat o dezbatere pe “niste tabele” cu numar de ore pe fiecare disciplina in parte.

La randul sau, vicepresedintele Consiliului National al Elevilor Petru Apostoaia a spus ca procentul mic de curriculum la decizia elevului ar trebui marit, pentru ca elevii “nu sunt la fel”.

“Ar trebui ca elevul impreuna cu parintele si cu dirigintele sa discute si sa aleaga ce este mai bine pentru elev. Fiecare elev este cu o tipologie diferita, invata diferit si poate fi mai mult sau mai putin susceptibil la anumite materii, iar o abordare unitara nu este eficienta. Elevii ies din scoala fara a stii lumea in care traiesc. Stam 29 de ore pe saptamana la scoala, iar cand iesim nu stim cum sa traim. Ar fi foarte bine, consideram noi, ca acest curriculum la decizia scolii sau a elevului ar trebui sa contina educatie pentru sanatate, educatie juridica, oratorie, critica si multe altele care i-ar ajuta pe elevi sa inteleaga lumea in care traiesc”, a spus elevul.

Directorul adjunct al Institutului de Stiinte ale Educatiei Magdalena Balica a spus ca procesul de dezvoltare curriculara in Romania in perioada 2011-2017 a fost unul “foarte activ”.

“Noi suntem acum in fata unei propuneri de plan cadru pentru liceu, dar din 2011 pana in 2017 procesul de dezvoltare curriculara in Romania a fost unul foarte activ. S-au intamplat foarte multe lucruri la nivel de invatamant primar si gimnazial. Este momentul sa ne ocupam de invatamantul liceal intr-o logica pe care o urmeaza toate tarile care isi schimba curriculumul national.

Nu ne-am fi aflat aici daca in 2011 Legea Educatiei nu ar fi existat cateva elemente extrem de importante cu trimitere directa la revizuirea curriculumului scolar. (…) In Legea Educatiei din 2011 scrie foarte clar ca tot ceea ce inseamna curriculum in Romania se centreaza pe cele opt competente cheie europene. (…) Mai exista o prevedere care ne-a obligat la revizuirea programelor scolare si aceasta este legata de faptul ca programele scolare prin lege acopera doar 75% din timpul prevazut in planul cadru, 25% fiind activitati pe care profesorul le propune la clasa si sprijinul pe care doreste sa il ofere diferitelor nevoi de invatare ale elevilor pe care ii are”, a afirmat Balica.

Ea a spus ca in lege exista deja niste discipline prevazute ca fiind obligatorii, cum ar fi religie, tehnologia informatiei si educatie fizica si sport.

“La intrebarea daca avem un profil al absolventului, acesta cu siguranta a fost reperul pentru constituirea planurilor cadru si al programelor scolare”, a spus reprezentantul Institutului de Stiinte ale Educatiei.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1