Ethiopian Airlines isi mentine increderea in Boeing, in pofida prabusirii unuia dintre avioanele sale

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Ethiopian Airlines isi mentine increderea in constructorul american Boeing in pofida prabusirii unuia dintre avioanele sale 737 MAX 8 pe 10 martie, a doua catastrofa aeriana a acestui tip de aparat in cinci luni, ceea ce a condus la imobilizarea modelului in intreaga lume, a declarat luni CEO al companiei aeriene, informeaza AGERPRES.

“Sa fie clar: Ethiopian Airlines are incredere in Boeing. Este partenerul nostru de multi ani”, a declarat Tewolde GebreMariam intr-un comunicat, citat de France Presse.

“In pofida tragediei, Boeing si Ethiopian Airlines vor continua sa fie legate pe viitor”, a adaugat el.

Boeing 737 MAX a fost vandut in peste 5.000 de exemplare in lume si doar 376 dintre ele au fost livrate in acest stadiu, potrivit producatorului. Ethiopian Airlines trebuie sa primeasca inca 29, a anuntat compania pe website-ul sau.

Aceasta luare de pozitie a sefului Ethiopian Airlines intervine la trei zile dupa ce compania indoneziana Garuda si-a anuntat intentia de a renunta la o comanda de 49 de aparate ale acestui model, din cauza ca “pasagerii Garuda au pierdut increderea” in 737 MAX 8, potrivit unui purtator de cuvant al companiei.

Zborul ET302 de la Addis Abeba la Nairobi s-a prabusit pe 10 martie la cateva minute dupa ce a decolat din capitala etiopiana, provocand moartea a 157 de persoane. La sfarsitul lunii octombrie, 189 de persoane au fost ucise cand un 737 MAX 8 al companiei indoneziene low-cost Lion Air s-a prabusit in Marea Java.

Pe baza analizei cutiilor negre ale aparatului, ministrul etiopian al transporturilor a vorbit despre “similitudini clare” in cazul ambelor accidente.

Primele elemente ale anchetei asupra Lion Air au aratat o functionare defectuoasa a sistemului automat de stabilizare in zbor ce impiedica un picaj al avionului, denumit “MCAS”.

Lansat intr-o cursa contra cronometru pentru a evita o lunga imobilizare la sol a 737 MAX, Boeing a terminat dezvoltarea unei “corecturi” a sistemului MCAS, au declarat sambata pentru AFP surse apropiate dosarului. Constructorul urmeaza sa o prezinte clientilor acestui avion, trei companii aeriene americane.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2