Facebook anunta masuri pentru combaterea dezinformarii inaintea alegerilor din 2020

Facebook a anuntat masuri de combatere a dezinformarii si a eliminarii alegatorilor inaintea alegerilor prezidentiale din SUA, din 2020, transmite Reuters, informeaza AGERPRES.

Facebook a comunicat luni ca va deveni mai transparenta prin masuri cum ar fi afisarea mai multor informatii despre detinatorul confirmat al unei pagini in reteaua sociala sau etichetarea mai vizibila a continutului marcat ca fals de verificatori independenti.

Gigantul media a fost acuzat in ultimele saptamani de politica de excludere de la verificari a publicitatii electorale a politicienilor, care i-a revoltat pe candidatii democrati Joe Biden si Elizabeth Warren.

Saptamana trecuta, fondatorul si managerul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a justificat politica respectiva, sustinand ca media sociale au creat modalitati revolutionare de exprimare, care nu trebuie eliminate.

In aceeasi zi, campania electorala a lui Biden a cerut eliminarea unei reclame difuzate de un super-comitet de actiune – grup de campanie, nu un anumit politician – despre care a sustinut ca contine afirmatii false despre fostul vicepresedinte al SUA.

Katie Harbath, responsabila Facebook pentru politica globala legata de alegeri, a raspuns ca daca reclama respectiva, in prezent inactiva, va fi difuzata din nou, va fi trimisa de Facebook unor verificatori externi.

Luni, Facebook a anuntat ca va interzice reclamele platite in care alegatorii din Statele Unite sunt indemnati sa nu voteze. Zuckerberg a declarat presei ca interzicerea dezinformarii electoratului se va aplica si publicitatii difuzate de politicieni.

Compania va incepe sa eticheteze presa de stat pe pagina sa si in biblioteca de reclame a site-ului si a comunicat, intr-un articol pe blog, ca intentioneaza sa extinda politica de etichetare la anumite materiale atat pe Facebook, cat si pe Instagram, de la inceputul anului viitor.

Zuckerberg a mai anuntat ca, in cadrul eforturilor de a facilita utilizarea bibliotecii de reclame, Facebook va introduce un instrument de urmarire a cheltuielilor candidatilor la presedintia SUA, care va arata cat au cheltuit acestia pentru reclame politice.

Biblioteca de reclame politice a Facebook a fost lansata in 2017, dar baza de date a fost criticata de unii cercetatori pentru intretinerea de slaba calitate si pentru ca nu furnizeaza informatii utile pentru directionarea publicitatii.

Facebook are in vedere si o protectie mai buna a conturilor de Facebook si Instagram ale candidatilor, ale oficialilor alesi si ale personalului acestora, printr-un program numit Facebook Protect, in care participantilor li se va cere sa recurga la o autentificare prin doua modalitati, iar conturile lor vor fi monitorizate pentru detectarea indiciilor de piraterie informatica.

Facebook, Twitter si YouTube – serviciul de fluxuri video al companiei Alphabet, care detine si Google – au atras atentia recent, dupa ce au difuzat reclame din presa de stat chineza in care erau criticati protestatarii din Hong Kong.

Luna aceasta, comisia Senatului SUA care ancheteaza amestecul Rusiei in alegerile prezidentiale americane din 2016 a declarat ca cel mai cunoscut instrument de propaganda al Kremlinului si-a intensificat activitatea in retelele sociale dupa votul respectiv.

“In ultima instanta, alegerile s-au schimbat semnificativ dupa 2016, iar Facebook s-a schimbat la randul sau. Ne confruntam cu atacuri tot mai sofisticate din tari cum ar fi Rusia, Iran si China, dar am incredere ca suntem mai bine pregatiti”, a sustinut Zuckerberg luni.

Hua Chunying, purtatoare de cuvant a ministerul de externe chinez, a apreciat marti, intr-o conferinta de presa, ca teoriile conform carora tara sa s-a amestecat in alegerile din SUA sunt absurde si ridicole. Daca cineva sustine ca China s-a amestecat in alegerile respective, trebuie sa prezinte dovezi, a spus ea, adaugand ca Beijingul nu a fost niciodata interesat de o interventie in afacerile interne ale altor state.

La randul lor, Moscova si Teheranul au dezmintit de mai multe ori acuzatiile respective.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2