Facebook se pregateste pentru intrarea in vigoare a noii legi europene privind protectia datelor cu caracter personal

Compania Facebook lanseaza luni o campanie de informare pentru numerosii sai utilizatori europeni referitoare la gestiunea datelor personale, in perspectiva intrarii in vigoare a noii legi europene privind protectia online a vietii private, informeaza AFP, transmite AGERPRES.

Reteaua de socializare, criticata frecvent pentru felul in care foloseste datele utilizatorilor, a comunicat pentru AFP ca a pus la punct, la sediul sau social european de la Dublin, o echipa ampla, formata din experti, designeri si juristi, pentru a se pregati pentru intrarea in vigoare a acestei legi.

Regulamentul General privind Protectia Datelor (RGPD), o reglementare europeana care se va aplica din 25 mai, are la baza dreptul fundamental al oricarei persoane aflate pe teritoriul european la protectia vietii private si a datelor cu caracter personal.

RGPD este o mica revolutie pentru companii, administratii, asociatii, partide politice, precum si subcontractanti, care vor trebui sa nu colecteze decat datele necesare, sa le pastreze doar timpul necesar si sa se asigure ca au consimtamantul informat al celor in cauza, care au dreptul de control asupra utilizarii acestora.

In cadrul acestei campanii, reteaua de socializare ii invita pe utilizatorii europeni sa verifice optiunile de protectie a vietii private pe pagina personala. De asemenea, platforma va centraliza anul acesta toate setarile referitoare la viata privata pe o pagina pe care utilizatorii o vor putea accesa cu usurinta.

Cu aceasta ocazie, reteaua de socializare americana si-a facut publice cele sapte ”principii” referitoare la viata privata, pe care nu le-a mai dezvaluit anterior. ”Suntem foarte transparenti”, iar ”voi sunteti proprietarii informatiilor pe care le postati pe pagina de Facebook si puteti sa le stergeti”, se subliniaza in aceste principii.

Potrivit RGPD, societatile detinatoare de date vor fi responsabile de informatiile private pe care le colecteaza, carora trebuie sa le acorde protectie, si vor fi obligate sa anunte rapid autoritatea competenta in caz de pierdere, furt sau de divulgare, fiind pasibile de amenzi care pot ajunge pana la 4% din cifra de afaceri la nivel mondial a societatii.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1