Ford pregateste o reorganizare masiva care va duce la scaderea numarului de angajati

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

Ford Motor a confirmat planurile privind reorganizarea fortei sale de munca la nivel global, imbunatatirea operatiunilor sale de afaceri si crearea unei companii mult mai eficiente, care va avea mai putini angajati, in special la birouri, transmit MarketWatch, Detroit Free Press si AFP, informeaza AGERPRES.

Ford, cel mai mare angajator din domeniul auto din America, are peste 85.000 de angajati in SUA si 201.000 pe plan global global. Grupul american nu a specificat cat de multe locuri de munca vor fi afectate.

“Trebuie sa analizam cu atentie toate datele inainte de a anunta cifrele oficiale. Vrem sa reorganizam forta noastra de munca la nivel global – in America de Nord, Europa, Asia si America de Sud”, a afirmat Mark Truby, vicepresedinte si seful departamentului de comunicatii globale la Ford.

Compania cu o vechime de 115 ani vrea sa permita directorilor sa-si asume responsabilitati mai mari si sa aiba o autonomie mai extinsa. “In timp, vom avea mai putini avocati, in ultima instanta mai putini angajati la birouri. Obiectivul este de a a reorganiza compania. Este un proces in derulare si va duce la scaderea numarului de angajati”, a adaugat Truby.

Acesta estimeaza ca procesul de reorganizare se va finaliza in trimestrul doi din 2019.

Concedierile fac parte dintr-un plan mai amplu anuntat de directorul general al Ford, Jim Hackett, ce vizeaza reducerea costurilor si imbunatatirea eficientei.

Analistii de la Morgan Stanley au speculat ca Ford ar putea renunta pe plan global la 20.000 de angajati

Ford pierde bani in Europa, Asia si America de Sud, singurele operatiuni profitabile fiind cele din America de Nord, datorita in principal succesului camionetelor F-Series.

Anul acesta, actiunile Ford au scazut la Bursa de la New York cu 27% iar ratingul companiei este cu o treapta deasupra nivelului “junk” (nerecomandat pentru investitii).

Luna aceasta, Ford a anuntat ca intentioneaza sa opreasca, din mai 2019, fabricarea masinilor sale compact Focus in Argentina, in incercarea de a-si reduce pierderile la operatiunile din America de Sud. Compania va continua sa produca camionetele Ranger la uzina sa din Pacheco (Argentina), care are aproximativ 3.440 de angajati.

Odata unul din cele mai populare modele Ford, Focus nu va mai fi produs dupa 2019 in America, desi productia ar urma sa continue in China si Europa, unde au fost lansate versiuni restilizate.

Ford a precizat ca o marte a clientilor sai din America de Sud, ca si cei din America de Nord, prefera SUV-urile si crossover-urile in locul automobilelor de pasageri traditionale, cum este Focus.

In aprilie, Ford a anuntat accelerarea planului de reducere a costurilor si de majorare a marjelor de profit, care include renuntarea la modelele sedan traditionale din America de Nord, care nu mai sunt populare in randul clientilor.

Grupul american intentioneaza acum ca, pana in 2022, sa-si reduca costurile cu 25,5 miliarde de dolari, fata de reduceri de 14 miliarde de dolari anuntate in toamna.

Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajati si 67 de fabrici in intreaga lume. Al doilea mare producator auto din SUA, Ford, este prezent si pe piata din Romania.

 

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *