Formula 1 ar fi fost mult mai saraca fara Alonso

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

alonsoFanii Formulei 1 au stat in suspans, in ultimele luni, dupa ce seful echipei McLaren, Ron Dennis, declarase in noiembrie anul trecut ca a discutat cu Fernando Alonso despre posibilitatea ca pilotul spaniol sa-si ia un an sabatic. Cu alte cuvinte, sa stea departe de fenomen timp de 12 luni, asa cum s-a intamplat cu antrenorul Josep Guardiola, dupa ce si-a incheiat colaborarea cu FC Barcelona. Se ajunsese la aceasta discutie pe finalul unui sezon dezastruos pentru McLaren, a carui colaborare cu Honda n-a fost deloc profitabila.

Motorul oferit de japonezi l-a pus in niste situatii ridicole pe dublul campion mondial, care s-a batut in majoritatea timpului pentru a incheia cursele – ce sa mai vorbim de performante! La finalul anului, McLaren a incheiat pe locul 9 din 10, iar Alonso era profund dezamagit. Plecase de la Ferrari pentru o noua provocare, dar alegerea sa s-a dovedit neinspirata, intrucat Calutul Cabrat a fost cel care a facut progrese mari, puse in evidenta de inlocuitorul sau Sebastian Vettel. Era si normal sa-si puna problema unei pauze, insa lucrurile s-au intors la 180 de grade dupa o iarna in care inginerii McLaren si producatorul de motoare au tras din greu pentru a-i pune la dispozitie o masina competitiva.

Dupa ce a facut in aceasta saptamana primele teste pe circuitul de la Barcelona, Alonso a dat vestea pe care o asteptau atat fanii sai, cat si amatorii de pariuri sportive, pentru care spaniolul a fost o adevarata mana cereasca in ultimii ani, in anumite curse in care s-a impus sau a terminat sus, in ciuda superioritatii nete a adversarilor. „Voi fi aici in acest sezon si in cel care va veni, pentru ca am un contract pe trei ani si vreau sa-l duc la capat”, a fost declaratia dublului campion mondial.

Adevarul este ca Formula 1 ar fi fost mult mai saraca fara Alonso, chiar si pentru un an. Sa nu uitam ca pe vremea dominatiei lui Red Bull, cu varful sau de lance Vettel, Alonso a fost cel care a tinut piept unui adversar feroce, impiedicand transformarea Formulei 1 intr-o competitie plictisitoare. Dupa patru ani de lupte cu Red Bull, timp in care Vettel si-a trecut in cont tot atatea titluri mondiale, spaniolul ar fi vrut, pe buna dreptate, o masina mai competitiva, insa cel care a avut noroc a fost marele sau rival Lewis Hamilton, care a sarit la timp in barca celor de la Mercedes. Alonso a continuat sa piloteze cat a putut de bine pentru Ferrari, insa diferenta prea mare intre cele doua monoposturi l-a determinat sa aleaga in cele din urma McLaren, unde am explicat mai sus ce a patit.

Dincolo de valoarea sa incontestabila pe pista, Alonso ramane si un mare domn in afara competitiei, avand intotdeauna cuvinte de apreciere la adresa rivalilor sai, chiar daca resimte tot mai des frustrarea de a nu putea concura de la egal la egal cu ei. Faptul ca ramane insa pe baricade, dupa doi ani plini de dezamagiri, arata insa caracterul sau de mare luptator, care nu este exclus sa-l mai rasplateasca intr-o zi cu un nou titlu mondial, pe care l-ar merita din plin.

 

 

Reclame home 1
Data curenta: ’27/05/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *