Fotbal: LPF a vandut la pachet drepturile tv si drepturile comerciale pentru 28 de milioane de euro pe sezon

Liga Profesionista de Fotbal a anuntat, luni, intr-o conferinta de presa, ca drepturile de televiziune pentru meciurile din Liga I au fost cedate catre compania eAd la pachet cu drepturile comerciale pentru suma de 28 de milioane de euro, plus TVA, pentru un sezon, informeaza AGERPRES.

Presedintele LPF, Gino Iorgulescu a explicat si motivul pentru care nu a efectuat o licitatie pentru vanzarea drepturilor de televizare a meciurilor din Liga I.

“Eu vreau sa multumesc partenerilor nostri pentru ca dupa multe luni de negociere am ajuns sa semnam acest contract si sper sa avem o colaborare mult mai buna ca pana acum. Nu am vandut direct catre televiziuni pentru ca noi nu suntem specialisti in domeniu, iar pana acum tot ce au obtinut de la televiziuni a fost satisfacator pentru LPF. Si dupa cum vedeti am obtinut multi bani”, a declarat Iorgulescu.

Directorul general al companiei eAd, Orlando Nicoara, a afirmat ca noul detinator de drepturi este interesat de marirea interesului pentru Liga I: “E o companie infiintata in 2015 si in 2017 am dezvoltat componenta de drepturi sportive. Am operat ultimii doi ani de contract prin preluare de cesiune de la detinatorul drepturilor. Practic in ultimii doi ani de zile am lucrat cu liga pentru operarea acestui contract de drepturi TV. In parteneriatul cu Liga Profesionista de Fotbal noi vom opera tot ce tine partea de productie in Liga I, suntem responsabili pentru productia acestor meciuri. Vom asista pe partea de marketing pentru a creste audientele pe stadioane si pentru a face produsul mai atractiv pentru potentialii clienti. Contractul este unul mai amplu care include partea de drepturi TV, dar si alte drepturi comerciale cu exceptia drepturilor pentru transmisia la radio, care nu sunt operate de noi. Pe noi ne intereseaza sa marim numarul de spectatori pe stadioane, ne intereseaza sa crestem audientele si sa atragem branduri importante care sa vina sa sustina produsul fotbalistic numit Liga I. Si in final ne intereseaza sa digitalizam produsul, astfel incat sa mergem pe platforme de tipul YouTube sau Facebook”.

“Ne intereseaza ca echipele care promoveaza in Liga I sa aiba un minim de infrastructura si aici trebuie sa colaboram cu Federatia Romana de Fotbal, astfel incat sa aiba stadion care sa corespunda cerintelor, instalatie de incalzire a gazonului, sa existe actiuni de marketing, astfel incat sa atragem spectatorii la stadioane, si baremuri salariale astfel incat echipele sa isi acopere salariul din veniturile pe care le genereaza. Ne intereseaza ca in acesti cinci ani de contract echipele sa isi diversifice bugetele si sa nu mai depinda in proportie de 40-50% de drepturile TV.

Sa isi echilibreze structura veniturilor si sa atraga venituri din vanzarea biletelor sau activitati de marketing. Universitatea Craiova este prima la nivel de spectatori atrasi si aici se vede si o implicare a managementului, plus noul stadion care s-a facut in Craiova. Pe de alta parte, o echipa nou-promovata, Dunarea Calarasi este pe locul patru. Si sunt sigur ca daca Sibiul ar fi avut stadion propriu ar fi fost in top. Noi ne dorim sa crestem aceste audiente. La audienta TV Liga I cumulata aduna o audienta care o pozitioneaza in topul audientelor, adica scoate noua sau zece puncte de rating la meciurile importante, ceea ce inseamna o audienta echivalenta sau chiar mai mare decat ceea ce scoate Pro TV in prime time. Asadar, interes exista, noi trebuie sa crestem acest interes la nivelul intregii ligi, dar pentru asta avem nevoie de echipe cu traditie, care sa vina cu suporteri in spate”, a mai spus Nicoara.

In ceea ce priveste revanzarea drepturilor catre televiziuni, Nicoara a precizat ca doreste sa continue colaborarea cu toti partenerii pe care ii are in acest moment.

“Noi ne-am dori sa continuam cu toti partenerii nostri cu care suntem astazi sub contract. Evident ca am avut discutii si le veti afla cand vor fi finalizate. Eu pot sa va asigur ca in momentul de fata eAd nu este in situatia de a intra in insolventa, in conditiile in care a platit 14 milioane de euro de la inceputul anului pana acum. Si insolventa se impune atunci cand nu ai disponibilitatea de plata. Valoarea contractului este mai mare decat pana acum. Contractul este de 28 de milioane de euro fara TVA. Noi dorim sa discutam cu oricine pentru a asigura telespectatorii ca au acces la meciurile din Liga I. Exista si posibilitatea ca un post sa cumpere un singur meci daca nu are buget sa acopere toate meciurile. Noi suntem deschisi sa continuam relatiile cu partenerii din acest moment. Apropo de discutiile referitoare la faptul ca nu s-a organizat licitatie, pot spune ca intr-o licitatie drepturile ar fi fost blocate la o singura televiziune, iar suma obtinuta nu ar fi ajuns in niciun caz la cea pe care noi am oferit-o”, a mai spus Orlando Nicoara.

Secretarul general al LPF, Justin Stefan a afirmat ca exista si garantii din partea cumparatorului in ceea ce priveste vanzarea drepturilor tv: “Bineinteles ca exista mai multe garantii contractuale. In primul rand dansii au obligatia de a depune o scrisoare de garantie bancara cu exceptia cand plata se face in termen asumat contractual. In cazul nerespectarii unei obligatii importante din contract, liga poate rupe contractul de a doua zi.

Dar mai mult ca sigur ca nu vom ajunge in aceasta situatie. In acest contract s-au stabilit reguli foarte clare pentru programare si s-au stipulat orele si zilele de disputare a meciurilor din Liga I. Exista mai multe criterii de stabilire a orelor in functie de anotimp. In ceea ce priveste grila, ea ramane neschimbata, adica 30% din bani vor ajunge la cluburi in mod egal si 70% din bani se vor acorda in functie de criteriile sportive. In ceea ce priveste ratele, in acest moment avem trei transe, una la inceputul sezonului, una in ianuarie si una in martie, dar in functie de legislatie intentionam sa revenim la sistemul cu doua rate”.

Presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal, Gino Iorgulescu, a anuntat saptamana trecuta cedarea drepturilor de televiziune pentru meciurile din Liga I pe o perioada de cinci ani, la valoarea de 28 de milioane de euro plus TVA pe an.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1