Ghosn crede ca Renault-Nissan va deveni cel mai mare constructor auto mondial in acest an

Directorul general de la Renault-Nissan, Carlos Ghosn, crede ca alianta isi va devansa in scurt timp rivalii Volkswagen Group si Toyota pentru a deveni cel mai mare constructor auto mondial din lume, informeaza publicatia Automotive News Europe, transmite AGERPRES.

In urma cu trei ani, Carlos Ghosn estima ca alianta va fi unul din primii trei constructori auto mondiali pana in 2018. Aceasta prognoza s-a adeverit cu un an mai devreme, gratie preluarii Mitsubishi de catre Nissan in 2016.

“Am fost unul din primii trei producatori de top incepand din luna ianuarie si estimam ca la mijlocul anului vom ocupa pozitia de lider, desi nu acesta a fost scopul nostru”, a declarat Ghosn in fata actionarilor Renault la reuniunea anuala de saptamana trecuta.

Potrivit datelor firmei de cercetare JATO Dynamics, in primele patru luni Volkswagen Group a vandut 3,32 milioane vehicule, urmat de Toyota cu 3,06 milioane vehicule si Renault-Nissan cu 3,02 milioane vehicule.

Felipe Munoz, analist la JATO, s-a declarat sceptic ca alianta Renault-Nissan va deveni numarul unu mondial in acest an, dar crede ca Renault-Nissan va trece in fata Volkswagen Group si Toyota in viitor, avand in vedere atuurile sale in domeniul SUV-urilor si vehiculelor electrice, precum si un potential urias in China si alte piete emergente. “Renault-Nissan merge in directia corecta in multe aspecte. Isi gestioneaza marcile foarte bine. Acolo unde Renault este slab Nissan este puternic si viceversa”, a spus Munoz.

Succesul lui Ghosn nu a constat doar in includerea Mitsubishi Motors in alianta Renault-Nissan. In ultimii trei ani autovehiculele de teren (SUV) au fost segmentul cu cel mai puternic ritm de crestere iar alianta Renault-Nissan are o cota 12% pe aceasta categorie, cea mai mare cota din piata globala pe aceasta segment. Modelul Nissan X Trail este cel mai bine vandut SUV din lume iar modele precum Dacia Duster si Renault Kwid sunt apreciate pe pietele emergente precum India, Brazilia si Orientul Mijlociu, sustine Munoz. “SUV sustin cresterea globala iar ei sunt foarte puternici pe acest segment”, a spus Munoz.

De asemenea, Renault-Nissan este lider pe segmentul automobilelor electrice. Desi la nivel global vanzarile de vehicule electrice sunt deocamdata mici, modelele Renault Zoe si Nissan Leaf sunt lideri de piata iar vanzarile de vehicule electrice vor creste pe masura ce normele de poluare se vor inaspri, ceea ce va fi in beneficiul aliantei Renault-Nissan.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1