Grecia, Turcia si Bulgaria, cele mai populare destinatii de vacanta pentru turistii romani in sezonul estival

Cele mai populare destinatii de vacanta pentru turistii romani in sezonul estival raman cele din Grecia, Turcia si Bulgaria, acestea fiind planificate inca de la inceputul anului, releva o analiza a tendintelor in turism realizata in perioada 1 ianuarie 2018 – 31 iulie 2019, relateaza Agerpres.

In acest an vacantele de tipul „last minute” au inregistrat o scadere de 17,5% fata de 2018, dar cele catre destinatii exotice au fost pe un trend ascendent, interesul romanilor fiind in crestere cu cel putin 7,1% in aceeasi perioada.
In ceea ce priveste cautarile online pentru vacante, studiul realizat de compania iAgency, specializata in servicii de optimizare pentru motoare de cautare (SEO) si marketing online, arata ca cea mai cautata expresie din semantica turismului este: „vacante + [anul]”.

“Tendinta relevata de analiza cautarilor online indica o schimbare a comportamentului romanilor cand vine vorba de modul in care se informeaza. Astfel, in perioada ianuarie 2018 – iulie 2018 au fost 122.400 de cautari pentru „vacante 2018”. In aceeasi perioada din 2019, 117.800 de cautari pentru „vacante 2019” – o scadere de aproximativ 4%. Cifrele nu arata neaparat o scadere a interesului pentru vacante, ci ca un procent mai mare de romani au stiut unde doresc sa petreaca timpul liber si nu au mai cautat „idei de vacanta””, arata analiza mentionata.

In cazul celor mai populare luni din 2019 pentru documentat in perspectiva vacantei de vara, acestea sunt: ianuarie cu peste 27.000 de cautari pentru „vacante 2019”, martie cu aproximativ 22.200 cautari si la coada clasamentului este iulie, cu 8.100 de cautari, fiind si luna in care multi si-au rezervat deja vacanta.

Potrivit studiului, Grecia ramane pe prima pozitie pentru romani in sezonul estival cu cele mai cautate destinatii: Thassos, Lefkada si Halkidiki, urmata de Turcia cu Antalya si Kusadasi si Bulgaria cu Nisipurile de Aur. Pe locul patru este Egipt, in crestere in 2019 fata de 2018 cu 45,5%.

Numarul de cautari online pentru destinatiile clasice a scazut in 2019 fata de 2018 cu un procent cuprins intre 15% si 20%, insa au crescut pe destinatii mai noi. “Aceste cifre arata ca romanii incep sa-si diversifice vacantele, aleg destinatii noi si sunt mai informati in materie de turism. Totodata, spre deosebire de expresii generale ca „vacante 2019” care inregistreaza cel mai mare interes la inceput de an, pe cautari mai precise care includ si locatia, cele mai bune luni sunt iunie si iulie. Acest fapt releva si ca sunt multi romani care inca isi planifica vacanta in ultimul moment”, releva studiul iAgency.

In ciuda tiparului de mai sus, romanii isi pierd interesul in 2019 fata de 2018 in ceea ce priveste vacantele de tip „last minute”, unde e inregistrata o scadere de aproximativ 17,5%. Aceste cifre pot arata si ca increderea romanilor fata de acest tip de oferte inregistreaza o scadere. Totodata, poate fi vorba si de o atentie sporita la destinatiile de vacanta pe care si le planifica din timp si astfel nu mai „vaneaza” ofertele de tip „last minute”.

Nu in ultimul rand, in cazul destinatiilor exotice, iAgency a remarcat un trend ascendent. Interesul romanilor a crescut in 2019 cu cel putin 7,1%. Raportarea e facuta la expresia generala de cautare: „vacante exotice”. Cel mai ridicat nivel de interes a fost in ianuarie.

Compania precizeaza ca datele folosite in aceasta analiza au fost obtinute prin instrumentul Keyword Planner dezvoltat de Google.

iAgency.ro este o agentie SEO, marketing online si PPC, cu o experienta de 11 ani pe piata online din Romania.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2