Ideea care a transformat un baimarean din „muncitor necalificat” intr-un rival pentru Sony

home camp2
home camp2
home camp2

antonio mezeLa 32 de ani, baimareanul Antonio Meze are propria afacere si un brand de succes, care rivalizeaza cu nume grele din industrie. Insa, inainte de a ajunge aici, designerul s-a format calatorind pe mai multe continente si lucrand la zeci de proiecte, din America pana in Asia.

Antonio a ales SUA, tara in care s-au remarcat designeri industriali de exceptie, precum britanicul Johny Ive de la Apple.

Tanarul a revenit apoi in Europa, cu destinatia Amsterdam. Acolo, a lucrat timp de cateva luni la o firma de design. Apoi i s-a oferit un job de Senior Designer intr-o companie din Praga, unde a facut mai mult design de produs.

„Dupa un an si jumatate am plecat iar in SUA la un studio de design din North Hollywood. Apoi a urmat Londra si apoi Bangkok si inapoi la Londra”,spune Meze.

De-a lungul timpului a colaborat cu branduri locale si internationale precum Atomic, Nestle, INBEV (Staropramen, Bergenbier), Brooklyn Workshop, Onitsuka Tiger sau Uutensil.

In 2009 era in Londra si a hotarat ca este timpul sa isi gaseasca o constanta in viata profesionala (si personala). Asa a decis sa incerce sa faca un prim produs care sa fie in totalitate al lui. A aparut brandul Meze Headphones.

„Am mai mers apoi in Bangkok pentru alte proiecte, dar incet incet m-am concentrat tot mai mult asupra acestui proiect personal. Si deoarece viata in continua miscare nu se potrivea cu un asemenea proiect, am hotarat sa revin la Baia Mare. Desi nu pare, e perfect potrivit pentru ceea ce fac. E un loc linistit, frumos si unde gasesti usor activitati in natura. Iar tot ce lucrez e pe calculator si prin internet. De un an am reusit sa formez o echipa grozava care ma ajuta si mai mult in atingerea telurilor”, povesteste Meze.

Intrebat de ce a ales sa intre pe o piata extrem de competitiva, dominata de nume mari, Meze spune ca in piata lipsea „design-ul estetic”.

„Majoritatea castilor aveau un aspect tehnic. Si castile audio in general erau percepute ca un aparat tehnic, nu ca un accesoriu pe care il porti pe corpul tau. Intre timp lucrurile s-au schimbat. Deja e cu totul alt climat”, explica el.

Antonio recunoaste ca s-a temut atunci cand a intrat intr-o piata cu atatea nume mari, precum Seinnheiser, Bose sau Sony: „Mi-a fost teama, dar am inceput cu pasi foarte mici. Primele modele au fost casti in-ear si am pornit cu cantitati foarte mici. Dar in mod suprinzator am reusit sa gasesc clienti foarte usor”.

Antonio Meze spune ca, la capitolul design, el si chipa sa au incercat sa foloseasca niste forme clasice, dar sa intervina cu materiale noi. Firma lucreaza acum la doua modele noi de casti si un model nou de dopuri.

Publicatiile mari care au testat castile au fost impresionate de calitatea constructiei si a sunetului.

„Nu pot cere mai mult de la o pereche de casti”, scrie Ken Denmead de la publicatia Wired. „

Meze poate ca este un nume nou in industria castilor, dar modelul lor 88 Classics suna ca un castigator pentru audiofil”, scrie CNET. Castile sale au ajuns sa fie prezentate si pe celebrul canal de YouTubeUnbox Therapy, devenit si mai popular dupa ce a facut primul test de indoire la iPhone 6.

Ca mai toate electronicele, castile Meze sunt fabricate in Asia. Ansamblarea finala are loc in China. Componentele vin din Taiwan, Korea, Thailanda.

In acest moment, firma lui Meze are sase angajati, dar planuieste sa-si extinda echipa.

„Aici intr-adevar nu ne ajuta faptul ca  suntem in Baia Mare. Majoritatea designeri-lor si a oamenilor cu competente in marketing sunt atrasi de mirajul oraselor mai mari si e dificil sa formezi o echipa in Baia Mare. Dar ii asteptam cu bratele deschise daca sunt dornici sa ni se alature”, mai spune designerul.

Mai multe pe gandul.info

meze-jif

Print Friendly, PDF & Email
home camp 1
home camp 1
home camp 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *