Industria muzicala din intreaga lume se reuneste la Cannes, pentru a 51-a editie a Midem

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Midem, mare intalnire anuala a industriei muzicale, incepe marti la Cannes. Timp de patru zile, casele de discuri din lumea intreaga ii vor curta pe cei de care depind acum veniturile lor si cele ale artistilor, respectiv site-urile de ascultare online, numeroase la cea de a 51-a editie, relateaza AFP.

Midem a fost conceputa ca piata pentru vanzarea drepturilor de catalog, dar explozia sectorului digital din ultimii 20 de ani a bulversat aceasta filiera, constransa la o readaptare constanta, relateaza Agerpres.

O noutate pana mai ieri, cumpararea online a unui cantec descarcat de pe o platforma este ceva depasit in competitia cu streaming-ul (ascultare contra cost a cantecelor online), devenit in 2016 prima sursa de incasari in sectorul digital.

Se vorbeste despre 250 de milioane de utilizatori suplimentari in trei ani de zile, ceea ce va ridica numarul mondial de clienti la 935 de milioane. Profesionistii din domeniu viseaza la “o noua varsta de aur”, cu incasari estimate pentru 2020 de 6,7 miliarde de euro.

“Modelele economice se schimba foarte rapid”, a subliniat Alexandre Deniot, director al Midem din ianuarie, si care se pregateste sa gazduiasca 4.400 de reprezentanti ai acestei piete foarte competitive veniti din 85 de tari, printre care Apple Music, Spotify, Deezer, Amazon, SoundCloud, Napster sau chiar site-urile chineze Alibaba sau Tencent.

Ultimul dintre aceste site-uri tocmai a semnat un parteneriat cu Universal Music si intentioneaza sa dezvolte o replica a studiourilor Abbey Road in China,

Pe langa aceste site-uri si casele de discuri, la Midem vin si muzicieni pentru a-si vinde produsele unor organizatori de turnee, marci sau celor responsabili de muzica din seriale, filme sau reclame.

Fara a fi un festival ci doar o reuniune strict profesionala, Midem cultiva de mai multi ani o deschidere fata de public, organizand concerte in fiecare seara pe plaja hotelului Majestic din Cannes.

La Midem au fost invitate si 20 de start-up-uri din lumea intreaga, semn al proliferarii creatiei si marketingului muzical de maine: inregistrarea instrumentelor in 3D sau vizionarea unor clipuri filmate la 360 de grade.

Mizand pe revenirea in gratie a batranului vinil, o tanara firma din Paris intitulata Diggers Factory propune de exemplu precomenzi pentru reeditarea a 33 de turnee. Imediat ce vor exista suficiente comenzi va incepe productia de discuri, iar in caz contrar banii vor fi rambursati.

Reclame home 1
Data curenta: ’25/08/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *