Inotul, un sport pentru corp si minte. Vezi care sunt beneficiile

inotInotul este o activitate care iti va aduce o multitudine de beneficii atat fizice cat si mentale. De asemenea, inotul este o optiune excelenta pentru a face miscare in orice perioada a anului.  Cei care practica acest sport stiu deja ca inotul iti imbunatateste cu adevarat viata. Un studiu recent efectuat demonstreaza ca inotul te ajuta sa traiesti mai mult si mai bine.

La studiu au participat 40.000 de barbati cu varste cuprinse intre 20 si 90 de ani, iar rezultatele sale au fost incredibile: cei care practicau inotul aveau cu 50% mai putine sanse sa decedeze din diverse motive decat cei care practicau alergatul sau mersul pe jos.

Iata cele mai importante beneficii ale inotului

1. Este un exercitiu cu impact minim asupra incheieturilor. Deoarece corpul este scufundat in apa in proportie de 90%, impactul pe care miscarea il face asupra incheieturilor de la maini si picioare este aproape minim. Inotul protejeaza incheieturile de miscarile cu impact mare (se fac de regula in timpul alergarii). Inotul este sportul perfect pentru femeile care au risc de a dezvolta osteoporoza.

2. Ajuta la arderea unui numar mai mare de calorii. O ora de inot arde in jur de 600 de calorii, un numar destul de mare comparativ cu orice alt tip de miscare Cum se explica acest lucru? In momentul in care esti in apa, corpul foloseste cele mai importante categorii de muschi pentru a se propulsa si depune un efort mai mare. Rezultatul? Mentinerea greutatii dorite!

3. Intareste muschii spatelui.Daca ai probleme cu spatele, inotul este cea mai buna solutie. Turele consecutive de bazin ajuta la intarirea si tonifierea muschilor din zona de sus a spatelui, dar si a abdomenului. Pentru femeile gravide, inotul este recomandat deoarece fortifica spatele, permitand corpului sa poarte mai usor greutatea data de fat. Inotul iti corecteaza si postura, fiind benefic si pentru flexibilitate.

4. Creste rezistenta cardiovasculara. Inotul pune o presiune mare pe inima si pe plamani, imbunatatind si intarind functiile sistemului cardiovascular. Cu cat ai un sistem cardiovascular mai puternic, cu atat vei reusi sa arzi mai multe calorii in timpul efortului si sa cresti durata si intesitatea exercitiului fara sa obosesti repede. Si exercitiile de aerobic in apa sunt excelente pentru cresterea rezistentei inimii.

5. Scade riscul de diabet. In urma unor studii, s-a stabilit ca inotul poate ajuta la prevenirea diabetului. Asta datorita faptului ca arde foarte multe calorii si tine sub control indicele glicemic. Recomandarea medicilor este ca persoanele care sufera de diabet zahar de tip 2 sa inoate cam 150 de ore saptamanal.

6. Elibereaza mintea de stres. Inotul nu ajuta numai fizicul, ci si psihicul. In momentul in care inoti, te concentrezi exclusiv la miscarile pe care trebuie sa le faci si la respiratie, coordonarea fiind cea mai importanta. In concluzie, gandurile negative sunt indepartate. De asemenea, in timpul inotului sunt eliminate si endorfine (hormonii fericirii) care te ajuta sa vezi lucrurile mai pozitiv.

La AquaSport DruRelax ai ocazia sa te lamuresti de toate aceste beneficii ale inotului, in bazinul semiolimpic pe care centrul ti-l pune la dispozitie.

Pentru mai multe informatii ne gasiti atat pe www.drurelax.ro si pe faceboook : www.facebook.com/DruRelax,  cat si la nr tel: 0731 00 57 23 sau pe email info@drurelax.ro.

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *