INTERVIU JAROSLAW TURCZYNSKI: Polonezii de la Blachotrapez au investit 1 mil. euro intr-o fabrica noua de tigla la Ploiesti si au facut afaceri de 15 mil. euro in 2018 in Romania

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

INTERVIU JAROSLAW TURCZYNSKI, CEO BLACHOTRAPEZ ROMANIA
Polonezii de la Blachotrapez au investit 1 mil. euro intr-o fabrica noua de tigla la Ploiesti si au facut afaceri de 15 mil. euro in 2018 in Romania
Autor: Alina-Elena Vasiliu

Jaroslaw Turczynski, CEO al Blachotrapez Romania: Romania este in continua dezvoltare, intr-un ritm mai accelerat decat celelalte tari ale Uniunii Europene. Ritmul este inca destul de alert aici, desi putem spune ca am vazut o usoara decelerare in ultima perioada. Actiunile guvernantilor nu au ajutat prea mult piata constructiilor, iar apetitul consumatorilor este redus de posibilitatile de finantare.

♦ Tiglele metalice ale Blachotrapez se vand printr-o retea de 25 de magazine ale companiei si in 250 de puncte de distributie en-gros ♦ Compania a lansat si un program de francizare, avand pana acum doua francize deschise.

Blachotrapez, subsidiara locala a grupului polonez cu acelasi nume, si-a majorat afacerile cu 20% in 2018, ajungand astfel la 70 de milioane de lei (15 mil. euro) din vanzarea de tigla metalica si accesorii pentru acoperisuri. Compania a deschis anul trecut o fabrica noua in Ploiesti, care s-a adaugat celei pe care o avea deja in Baia Mare. Ca urmare, capacitatea totala de productie a Blachotrapez in Romania a urcat la sapte milioane de metri patrati anual.

„In 2018, ne-am concentrat asupra dezvoltarii unitatilor de productie – am pus la punct fabrica din Ploiesti, finalizand o investitie de aproximativ un milion de euro, si am modernizat fabrica de la Baia Mare. Blachotrapez Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 70 de milioane de lei (circa 15 mil. euro – n. red.), in crestere cu aproape 20% fata de anul anterior. In ceea ce priveste profitul, ne-am axat pe reinvestire pentru dezvoltarea companiei, in principal in fabrica de la Ploiesti“, spune Jaroslaw Turczynski, CEO Blachotrapez Romania.

Extinderea capacitatii de productie din Romania a venit ca raspuns la cererea tot mai mare de produse din zona de sud a tarii, dar si pentru a creste exporturile de tigle metalice catre Bulgaria. Blachotrapez Romania vinde 30% din productia locala la export, cea mai importanta piata externa fiind Ungaria, unde a deschis o subsidiara. Pe langa Bulgaria si Ungaria, compania mai exporta si in Serbia.

In fabricile Blachotrapez de la Baia Mare si de la Ploiesti lucreaza 110 angajati. Oficialii subsidiarei locale esti¬meaza ca ritmul de crestere al afacerilor companiei se va mentine si pe parcursul acestui an, businessul urmand sa sara de 80 mil. lei (17 mil. euro) anul acesta.

„In 2019, ne focalizam asupra dezvoltarii retelei de vanzare. Avem 25 de filiale proprii si vrem sa ajungem la 30 pana la sfarsitul anului. De asemenea, am inceput un proiect de francizare si avem deja primele doua francize Blachotrapez. Ne dorim o crestere sanatoasa, constanta a vanzarilor. Tot in 2019, dorim sa incepem procesul de automatizare inteligenta a tuturor componente companiei“, mai spune Jaroslaw Turczynski.

Pe langa cele 25 de filiale si doua francize, Blachotrapez isi vinde produsele si printr-o retea de peste 250 de puncte de distributie en gros.

Blachotrapez Romania face parte din grupul polonez cu acelasi nume, un business de familie infiintat in 1995 in localitatea Rabka Zdroj din Polonia, de catre sotii Jan si Teresa Luberda. Pe piata din Romania, grupul a intrat in 2010.

„Romania este in continua dezvoltare, intr-un ritm mai accelerat decat celelalte tari ale Uniunii Europene. Ritmul este inca destul de alert aici, desi putem spune ca am vazut o usoara decelerare in ultima perioada. Actiunile guvernantilor nu au ajutat prea mult piata constructiilor, iar apetitul consumatorilor este redus de posibilitatile de finantare.“

Piata locala a acoperisurilor este estimata de jucatorii din industrie la circa 200 mil. euro (920 mil. lei), in acest domeniu intrand atat invelitorile metalice, cat si tiglele ceramice sau din beton. Acest sector a devenit tot mai dinamic in ultimii ani, odata cu cresterile din piata imobiliara, care genereaza cele mai multe cereri.

In acest context, de pilda, cinci producatori de invelitori pentru imobile „ Bilka Steel, Depaco, Rufster, Impro si Final Distribution „ au in derulare investitii de peste 50 de milioane de lei in noi fabrici, cresterea numarului de utilaje si a parcului auto, automatizare si marirea spatiilor de depozitare. Lider pe piata invelitorilor din punctul de vedere al cifrei de afaceri este Bilka Steel, compania din Brasov a lui Horatiu Tepes.

https://www.zfcorporate.ro

Foto sus: arhiva

Reclame home 1
Data curenta: ’24/05/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *