Kasperky Lab: Majoritatea utilizatorilor de internet distribuie informatii personale in online

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

iAproape doua treimi (61%) dintre tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani sunt mai tentati sa arate altor persoane fotografii personale, in ipostaze delicate, cu ei insisi, in timp ce majoritatea utilizatorilor de internet (93%) distribuie informatii personale in mediul digital, arata rezultatele raportului Kaspersky Lab “Datele mele valoroase: potentiale pericole, despre obiceiurile oamenilor privind informatiile pe care le fac publice”, publicate luni, informeaza AGERPRES.

Conform cercetarii, 70% dintre cei care navigheaza pe internet publica fotografii sau filmulete cu copiii lor, iar 45% materiale video si fotografii ‘delicate’ cu altii.

Totodata, aproape jumatate dintre utilizatorii de Internet (44%) isi fac publice datele, in timp ce un respondent din cinci (21%) recunoaste ca impartaseste date private cu persoane pe care nu le cunoaste bine sau chiar cu straini, limitandu-si capacitatea de a controla modul in care acele informatii sunt folosite.

Astfel, sustin expertii in securitate cibernetica, utilizatorii se expun furtului de identitate sau riscului unui atac financiar, din cauza publicarii unor date financiare si despre plati (37%), a unor scan-uri dupa pasapoarte, permise de conducere si alte documente personale (41%) sau a parolelor (30%).

Cercetarea Kaspersky Lab a aratat, de asemenea, ca oamenii impartasesc nu doar date, ci si dispozitive pe care isi stocheaza datele, cu alte persoane. Mai exact, o persoana din 10 a spus unui necunoscut codul PIN de acces la dispozitivul folosit, iar una din cinci (22%) si-a lasat dispozitivul neblocat si nesupravegheat, intr-un grup. In plus, aproape un sfert (23%) dintre participanti au dat dispozitivul altcuiva ca sa-l foloseasca o anumita perioada.

In plus, tinerii sunt mai tentati sa arate altor persoane fotografii personale, in ipostaze delicate, cu ei insisi: 61% dintre cei cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani recunosc ca fac acest lucru, comparativ cu doar 38% dintre persoanele de peste 55 de ani.

Acest comportament este valabil si pentru informatiile financiare, respectiv pentru 42% dintre cei cu varste intre 16 — 24 de ani fata de 27% dintre cei de peste 55 de ani, noteaza raportul de specialitate.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2