La ce s-au uitat romanii pe YouTube in 2015

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

youtube-logo-oblique-650pxSatira de ritm, animatia si jocurile populare s-au aflat printre preferintele romanilor in materie de vizualizari pe canalul YouTube, in frunte listei situandu-se melodia “Da-te-n sarbatoarea mea” (un cover dupa hitul “Da-te-n dragostea mea” – Connect-R), precum si colaborarile muzicale dintre Delia si artistul din Republica Moldova, Carla’s Dream, arata o statistica publicata, miercuri, de Google, detinatorul platformei video, scrie Agerpres.

Potrivit statisticii, in 2015, topul celor mai vizualizate videoclipuri non-muzicale in Romania este condus de materiale care au avut la baza umorul. Astfel, pe prima pozitie s-a situat satira muzicala a celor de la NoapteaTarziuRo, cu creatia “Da-te-n sarbatoarea mea”, urmata de animatia “Robotzi” a celor de la Creative Monkeyz (Seria 4, episodul 19 “Truc”) si Magicianul Robert Tudor, cu “Call baby! Comenzi pentru masina”. De asemenea, in ierarhie si-au mai gasit locul vlog-urile lui Mihai Zmenta sau episoade de comedie ale grupului Vacanta Mare.

Pe zona de gaming, principalele intrari in top apartin momentelor spectaculoase din jocul Grand Theft Auto 5, dar si un “play-through” a unui joc devenit popular in Romania, PixWords.

Pentru acest top au fost luate in calcul video-uri publicate in 2015. Selectia materialelor video pentru aceasta categorie s-a realizat printr-un algoritm care ia in calcul vizualizarile, nivelul de interactivitate (like-uri, share-uri, comentarii) si tipul de continut. Ierarhizarea a fost facuta in functie de numarul de vizualizari realizate din Romania. In top a fost retinut doar cel mai popular video de pe un canal, respectiv acela cu cele mai multe vizualizari.

Pe de alta parte, la capitolul celor mai populare videoclipuri muzicale pe YouTube in Romania (videoclipuri oficiale), artistii romani domina topul, in sensul ca opt dintre cele 10 piese din clasament sunt creatii autohtone. Colaborarile dintre Delia si Carla’s Dream sunt cele care au starnit cel mai mare interes in 2015 pe YouTube Romania, primele doua pozitii in top fiind rezultatul acestora (melodiile “Cum ne noi”, respectiv “Da, mama”). Pe pozitiile urmatoare se afla, printre altii: Ruby feat What’Up — “Nu pune la suflet”, Jo feat Randi — “Pana vara viitoare” si Naguale feat Andra — “Falava”.

Pentru acest top au fost luate in calcul doar videoclipurile publicate in 2015, videoclipuri oficiale (de pe canalul care detine continutul), fara materiale doar cu versuri sau o poza. Selectia clipurilor pentru aceasta categorie s-a realizat printr-un algoritm care ia in calcul vizualizarile si nivelul de interactivitate (like-uri, share-uri, comentarii).

In ceea ce priveste cele mai populare videoclipuri muzicale vizualizate pe YouTube la nivel global (videoclipuri oficiale), pe primele trei locuri s-au situat: Wiz Khalifa — See You Again ft. Charlie Puth [Official Video] Furious 7 Soundtrack, Maroon 5 — Sugar si Ellie Goulding — Love Me Like You Do (Official Video).

Artista care incheie clasamentul primelor 10 locuri este Adele, cu noul hit “Hello”, fapt ce reprezinta o performanta in conditiile in care videoclipul este online pe YouTube de aproape trei saptamani, timp in care a contorizat nu mai putin de 645 de milioane de vizualizari.

In acest an, cea mai populara comunitate video online, YouTube, a implinit 10 de activitate. Totodata, s-au implinit doi ani si jumatate de cand Romania a devenit, in aprilie 2013, a 54-a tara din lume cu versiune locala a site-ului YouTube, ocazie cu care companiile si agentiile locale de publicitate au inceput sa se adreseze publicului-tinta prin intermediul unor modele inovatoare de reclame video.

Astfel, incepand din 25 aprilie 2013, YouTube Romania permite creatorilor locali de continut video sa fie mai usor de descoperit, atat in Romania, cat si in intreaga lume. De asemenea, companiile locale au posibilitatea de a folosi acest portal ca un mediu de promovare pentru a ajunge la publicul destinat.

YouTube este cea mai populara comunitate video online, care permite milioanelor de oameni sa descopere, sa vizioneze si sa distribuie videoclipuri originale. Compania are sediul in San Bruno, California, fiind o subsidiara a Google Inc.

Proiectul YouTube a fost pus la punct, in 2005, de catre trei angajati ai companiei PayPal (Steve Chen, Chad Hurley si Jawed Karim), iar brandul YouTube a fost inregistrat pe data de 14 februarie 2005. In prezent, peste 70% dintre utilizatorii actuali ai programului sunt inregistrati in SUA. Pana la ora actuala, YouTube era prezent in 53 de tari si in 61 de limbi.

Potrivit studiilor, YouTube a devenit o sursa majora de informatii in ceea ce priveste actualitatea in lume. Centrul de cercetare Pew mentioneaza ca inregistrarile cu subiecte din actualitate au fost cele mai cautate pe YouTube cinci luni din 15, intre anii 2011-2012.

Google a achizitionat YouTube in 2006, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Grupul nu a anuntat, pana in acest moment, profiturile provenite de la acest site, in pofida popularitatii sale imense. In fiecare luna, YouTube este accesat de peste un miliard de utilizatori unici, iar in fiecare minut sunt incarcate pe site 72 de ore de continut video.

Volumul actual al traficului video de pe YouTube este echivalent cu tot traficul de pe toate canalele Internet folosite in anul 2000, iar pentru a realiza atatea videoclipuri cate au fost descarcate pe acest site, companiile NBC, ABC si CBS ar fi trebuit sa lucreze incepand din 1948 si pana in prezent, releva statisticile realizate de-a lungul timpului.

Tot ca o curiozitate, toate videoclipurile postate pe YouTube pot fi vizionate in mai bine de 1.700 de ani.

Google este un lider global in tehnologie, care are ca obiectiv imbunatatirea modului in care oamenii acceseaza si utilizeaza informatia. Inovatiile aduse in cautarea online si publicitate au facut din Google un domeniu de referinta pe Internet si una dintre cele mai cunoscute marci din lume.

 

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2