Majoritatea utilizatorilor Facebook nu sunt constienti ca informatiile lor sunt monitorizate si inregistrate de companie

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Majoritatea utilizatorilor Facebook nu stiu ca trasaturile personale si interesele lor sunt monitorizate si inregistrate de companie fara ca ei sa aiba cunostinta in prealabil de acest lucru, sugereaza rezultatele unui sondaj efectuat in Statele Unite, publicate miercuri si citate de Xinhua, informeaza AGERPRES.

Aproximativ 51% dintre cei intervievati in cadrul sondajului au declarat ca nu se simt confortabil cu faptul ca Facebook compileaza aceste informatii, in timp ce 27% considera ca datele nu ii reprezinta cu exactitate.

Pew a intervievat aproape 1.000 utilizatori Facebook din Statele Unite de 18 ani si peste aceasta varsta in cadrul unui sondaj la nivel national realizat in perioada septembrie – octombrie 2018.

Centrul de cercetare a precizat ca majoritatea site-urilor comerciale, de la platformele de socializare si canalele de stiri pana la paginile dedicate cumparaturilor online, colecteaza o gama larga de informatii legate de comportamentele utilizatorilor, dar si de interesele si obiceiurile de navigare ale acestora pentru a le permite agentiilor de publicitate sa poata viza cu precizie un anumit grup de utilizatori de internet.

O mare majoritate a utilizatorilor Facebook – circa 88% – a admis ca cel mai important site social media a generat pentru ei material pe pagina de preferinte privind anunturile, circa 59% raportand ca interesele evidentiate in lista ”reflecta interesele lor din viata reala”, a mentionat Pew.

”74% dintre utilizatorii Facebook sustin ca nu stiau de existenta acestei liste cu trasaturile si interesele lor pana cand au fost directionati catre pagina lor in cadrul acestui studiu”, potrivit Pew Research Center din Washington.

Desi Facebook a promis ca va oferi ”control total” utilizatorilor asupra informatiilor personale, asa cum a declarat directorul executiv Mark Zuckerberg in fata parlamentarilor americani, in Congres, anul trecut, studiul Pew a dezvaluit ca majoritatea celor care folosesc platforma gigantului cu sediul in California de Nord nu aveau suficiente cunostinte cu privire tacticile sau algoritmii Facebook de colectare a datele lor personale.

Facebook ocupa locul al treilea in clasamentul site-urilor cu cel mai mare trafic din lume si al patrulea din Statele Unite. Platforma a avut 2,27 miliarde de utilizatori activi lunar, dupa cum a dezvaluit Zuckerberg in octombrie.

Potrivit Pew, baza de utilizatori la nivel global a acestei companii depaseste populatia multor tari, acesta fiind unul dintre motivele pentru care a centrul de cercetare a ales Facebook pentru a studia atitudinile publicului cu privire la sistemele si algoritmii de urmarire digitala.

Pew Research Center, o subsidiara a The Pew Charitable Trusts, este ”un rezervor de informatii impartial, care informeaza publicul cu privire la problemele, atitudinile si tendintele care modeleaza lumea”, se arata pe site-ul centrului. Acesta ”efectueaza sondaje de opinie publica, cercetare demografica, analiza continutului media si alte studii empirice de stiinte sociale”.

Reclame home 1
Data curenta: ’27/05/2019’

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *