Mercedes-Benz mizează pe noii îmbogăţiţi din India pentru creşterea vânzărilor de automobile de lux

Constructorul auto german Mercedes-Benz mizează pe faptul că un nou val de tineri milionari va stimula cererea pentru automobile de lux în India, astfel că ritmul de creştere a vânzărilor de automobile premium va fi mai mare decât cel înregistrat pe piaţa automobilelor de masă, a declarat marţi un oficial din conducerea grupului german, informează Reuters, transmite AGERPRES.

Boom-ul de pe piaţa bursieră şi frenezia cu care apar start-up-uri creează o nouă generaţie de milionari în India susţine un raport realizat de firma Hurun. Potrivit acestui raport, numărul de gospodării din India cu o avuţie netă de cel puţin un milion de dolari a crescut în 2021 cu 11% până la 458.000 de gospodării şi ar urma să crească cu alte 30% pe parcursul următorilor cinci ani.

„Baza de clienţi se extinde şi se mută treptat dincolo de clienţii noştri tradiţionali” a spus Martin Schwenk, director general la Mercedes-Benz India într-un interviu pentru Reuters. „Pe viitor vom vedea ritmuri de creştere mai mari pe segmentul de lux decât vedem pe piaţa automobilelor de masă”, a apreciat Martin Schwenk, adăugând că vârsta medie a unui cumpărător de automobil Mercedes a scăzut sub 40 de ani, de la peste 45 de ani anterior.

Piaţa auto din India este în mare parte una de automobile mici şi low-cost în care modelele de lux reprezintă doar 1% din cele trei milioane de automobile care se vând într-un an. Mercedes este cel mai bine vândut model de lux controlând o cotă de piaţă de peste 40%, susţin analiştii de la JATO Dynamics.

În 2021, vânzările Mercedes în India au crescut cu peste 40% până la 11.242 de automobile, după un minim de doar 7.893 de unităţi în 2020. Însă pentru modelele de top precum GLS, S-Class şi GLS Maybach, care costă mai mult de 10 milioane de rupi (131.337 de dolari) bucata, ritmul de creştere a vânzărilor a fost de 80%.

Martin Schwenk a recunoscut că o parte din această cerere se datorează ieşirii din pandemie însă a adăugat că piaţa de automobile de lux din India a demonstrat că are potenţial pentru o creştere mai mare, o situaţie care nu s-a mai întâlnit în ultimii 6-8 ani. Pentru a profita de acest elan, Mercedes intenţionează să lanseze 10 modele în 2022, inclusiv sedanul electric EQS care este asamblat la o uzină din India.

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu