Ministerul Finantelor actualizeaza declaratia 112

Ministerul Finantelor Publice actualizeaza continutul Declaratiei 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale si impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate in urma modificarilor in domeniul legislatiei fiscale aparute in ultima perioada, potrivit unui proiect de ordin publicat miercuri.

Modificarile Declaratiei 112 au fost elaborate in colaborare cu Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerul Sanatatii, precizeaza MFP intr-un comunicat remis miercuri AGERPRES.

Declaratia 112 cuprinde atat informatii privind obligatiile fiscale ale contribuabililor, cat si informatii necesare stabilirii prestatiilor sociale potrivit legislatiei specifice, acordate de Casa Nationala de Pensii Publice, de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala.

Proiectul de ordin stabileste actualizarea casetelor privind inscrierea cifrei de afaceri si a ponderii cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal (constructii n.r.), in vederea acordarii facilitatilor fiscale in luna de raportare, in sensul declararii de catre angajator, pe proprie raspundere, a indeplinirii conditiilor aplicarii acestora. De asemenea, vor fi introduse noi casete in Sectiunile A si B pentru declararea bazelor de calcul si a contributiilor sociale obligatorii aferente veniturilor din salarii si asimilate salariului realizate de persoanele fizice care isi desfasoara activitatea la angajatorii din domeniul constructiilor.

Totodata, documentul introduce casete informative cu privire la persoanele detasate in/ din Romania cat si cu privire la statul in care se datoreaza contributiile sociale obligatorii, respectiv detasate cu sau fara formularul portabil A1.

Proiectul contine si instructiuni de completare pentru angajatorii care desfasoara activitate in domeniul constructiilor si care beneficiaza de facilitatile fiscale introduse prin OUG 114/2018.

“Proiectul de act normativ vizeaza rezolvarea problemelor semnalate din practica prin modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (Declaratia 112) corespunzator cu modificarile din legislatia specifica, generate de modificarile Codului fiscal ca urmare a prevederilor OUG nr. 43/ 2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor precum si de necesitatea actualizarii anexelor si instructiunilor de completare a declaratiei”, precizeaza Ministerul Finantelor.

Declaratia 112 se depune de catre angajatori iar formularul se completeaza electronic.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2