Ministrul Educatiei: Nu se pune problema renuntarii la evaluarile nationale

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Ministrul Educatiei, Pavel Nastase, a declarat, marti, ca nu se pune problema renuntarii la evaluarile nationale, adaugand ca acestea sunt bine-venite pentru ca profesorii sa vada parcursul elevilor la scoala, informeaza AGERPRES.

“Nu se pune aceasta problema (a renuntarii la evaluarile nationale — n.r). Eu am exprimat un punct de vedere personal ca sunt sisteme performante in lume si am dat ca exemplu sistemul japonez unde, pana la varsta de 10 ani, copiii nu dau asemenea evaluari. Si am spus ca, asa cum prevede legea educatiei, aceste evaluari care sunt prevazute in clasa a II, a IV, a VI-a sunt foarte bine-venite.

Deci, avem nevoie din timp in timp sa vedem parcursul unui elev si, in functie de asta, profesorul ar trebui sa-i pregateasca o fisa de parcurs pentru viitor care sa il aduca la nivel cu ceilalti. Deci e o evaluare de nivel de pregatire si este foarte bine-venita”, a afirmat Nastase, dupa audierea la Comisia de invatamant a Camerei Deputatilor.

Potrivit ministrului Educatiei, aceste evaluari lasa impresia unor examene.

“Lucrul acesta, fiind organizat la nivel national, cu subiecte unice, lasa impresia unui examen de bacalaureat sau a unui examen de evaluare nationala, or, acest lucru, dupa parerea mea, ar trebui sa se intample de mai multe ori pe parcursul invatamantului primar, dar asta trebuie sa o faca in mod individual fiecare cadru cu elevii pe care ii are in clasa respectiva si sa pregateasca foarte minutios aceste fise pe care sa le discute eventual si cu parintii si cu elevii pentru ca altfel degeaba dam aceste evaluari”, a explicat Pavel Nastase.

Ministrul Educatiei Nationale, Pavel Nastase, declara, in 10 martie, intr-un interviu la Europa FM ca nu este de acord cu evaluarile nationale pentru elevii din invatamantul primar.

“Pana la gimnaziu, dupa parerea mea, n-ar trebui sa avem aceste evaluari asupra copiilor. Ei sunt intr-o perioada de dezvoltare a capacitatilor de gandire. (..) Creierul, din punct de vedere biologic, pana la varsta asta, se dezvolta si abia dupa aceea este in masura sa perceapa o evaluare, sa vada niste teste de genul acesta. Trebuie sa prelungim, daca vreti, primii sapte ani de acasa cu aceasta perioada care inseamna invatamantul primar si sa ii dam baza de gandire”, a sustinut demnitarul.

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2