septembrie 18, 2019

Ministrul Transporturilor: Avem asteptari din partea companiei TAROM in a deschide rute transatlantice

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Cele doua noi aeronave care au intrat vineri in flota TAROM – “Mihai Viteazul” si ”Alexandru Ioan Cuza” – vor incepe de luni operarea comerciala si avem asteptari din partea companiei in a deschide rute transatlantice, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Sova, la ceremonia de primire a aeronavelor mediu-curier, informeaza AGERPRES.

“Traim o zi fasta pentru ceea ce inseamna transporturile aeriene operate de companiile nationale pe care Ministerul Transporturilor le are in subordine – si ma refer aici la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti si la TAROM. Fac aceasta mentiune pentru ca in cursul diminetii am avut bucuria sa intampinam prima cursa transatlantica din ultimii ani pe care urmeaza sa o operam. O simpla coincidenta, astazi avem bucuria sa intampinam si cele doua aeronave care intra in flota TAROM care de luni vor incepe operarea comerciala.

Din punct de vedere al Ministerului Transporturilor, in lunile care au trecut, am facut eforturi impreuna cu managementul companiilor despre care v-am vorbit pentru cresterea cotei de piata, pentru eficientizarea activitatii, pentru remedierea unora dintre deficientele care poate trenau de prea mult timp. Avem in plan in continuare sa actionam cu determinare pentru a remedia – pentru ca mai sunt multe lucruri de remediat, atat la Aeroportul Henri Coanda, cat si pentru a imbunatati parametrii de profitabilitate ai companiei TAROM. Sigur ca nu este de neglijat faptul ca trebuie sa putem face si o paralela in sensul ca avem asteptari din partea companiei TAROM in a deschide rute transatlantice”, a spus Sova, pe Aeroportul Henri Coanda.

Potrivit acestuia, exista posibilitatea initierii unor discutii cu Air Canada pentru un acord codeshare, in vederea operarii de catre TAROM a unor zboruri lung-curier, cum ar fi catre China si SUA.

“Probabil ca in viitorul apropiat deja se vor genera o serie de discutii cu cei de la Air Canada, poate vom incepe un codeshare cu aceasta companie si, pe masura ce vor fi facute achizitii de avioane in flota TAROM, care sa poata atinge parametrii de exploatare in sensul de a putea efectua rute transatlantice, transcontinentale, lucrul acesta sa poata fi pus in practica. Este o asteptare din partea pietei, este o asteptare din partea pasagerilor romani, dar si straini, si intelegem ca aceasta oportunitate sa o exploatam de o maniera cat mai eficienta”, a mentionat ministrul.

Seful de la Transporturi a adaugat ca “in cursul acestui an mai avem asteptari cu privire la imbunatatirea si cresterea competitivitatii si a calitatii serviciilor pe care TAROM le va oferi”.

La randul sau, directorul general al TAROM, Werner-Wilhelm Wolff, a apreciat ca reinnoirea flotei companiei aeriene ar trebui sa fie “normalitate in Romania”.

“Ceea ce se intampla astazi trebuie sa fie normalitate in Romania. Sa aducem doua avioane, sa aducem de fapt reinnoirea flotei la un curs actual pe care si l-a propus si Guvernul… Ne vom tine de acest program de guvernare pe care il avem nu doar impus, ci si dorit de noi si eu cred ca in timpul urmator vom avea cateva surprize foarte pozitive. Luati-o ca pe noul standard pe care TAROM si-l impune cu aceste aeronave, cu ceea ce este in dotarea lor”, a afirmat Wolff.

Acesta a precizat ca, odata cu intrarea celor doua aeronave in flota, capacitatea TAROM a crescut cu 8%.

“Este un plus de locuri pe care le punem la dispozitie in piata si cu siguranta o sa avem o posibilitate de a creste si cu ele, avand in vedere ca nu avem costuri cu aceste aeronave in finantare. Ele au fost luate direct de la Boeing si au fost folosite patru ani si jumatate de Malaysia Airlines. Cu aceste doua aeronave, capacitatea TAROM a crescut cu 8%. In ceea ce priveste gradul de incarcare, depinde de noi daca devenim mai eficienti in digitalizare si eu spun ca o sa crestem mai departe. Suntem pe un trend ascendent, avem 18% mai multi pasageri anul acesta fata de anul trecut, o sa crestem in continuare. Cu siguranta, o sa trecem de rezultatele anului trecut in ceea ce inseamna pasageri si financiar va trebui sa fim intr-un loc in care sa ne putem permite sa ramanem pe piata”, a explicat seful TAROM.

Plata pentru cele doua aeronave tip Boieng 737-800, achizitionate in leasing operational, va incepe peste 24 de luni, timp in care TAROM va putea utiliza la capacitate maxima potentialul de transport de pasageri pe rutele existente si alte rute noi. Dupa cele 24 de luni, costurile lunare vor ajunge la 304.000 dolari, “considerabil mai putin decat cele de anul trecut”, potrivit acestuia.

Operatorul aerian national are planuri multe legate de rute, atat interne, cat si externe.

“Pentru anul acesta avem Stuttgart, avem (rute – n. r.) deschise de la Timisoara si de la Sibiu, avem Parisul din Timisoara si din Cluj. Sunt cateva (zboruri – n. r.) inspre estul continentului, mare parte peste Marea Neagra – vedem acum ce se concretizeaza pana in 15 iulie acolo. Intern, va trebui sa miscam un pic avioanele in alt mod, pentru ca acolo unde am folosit avioane de o anumita capacitate, cele care sa se umple raman mai departe sau vor creste in gradul de umplere. Avem chiar si rute care sunt vandute 100%, cu un grad de ocupare de peste 100%, unde trebuie sa avem intotdeauna grija sa upgradam nava cu locuri mai multe, cum ar fi Timisoara, Cluj”, a continuat Wolff.

Compania are in plan si modificarea politicii de tarifare.

“TAROM-ul isi va schimba politica de tarife in momentul in care isi schimba sistemele IT. Deja a fost castigata o licitatie, avem castigatorul licitatiei si vom incepe acum cu reinnoirea sistemului IT care ne va permite sa diferentiem si noi clase si conditii. Aceasta implementare va dura cel putin 6 luni, ca sa fie perfect”, a aratat el.

In plus, oficialul TAROM crede ca la finele anului compania va trece cel putin pe un profit simbolic.

“Estimam sa trecem cel putin pe un profit simbolic, avand in vedere aceste doua aeronave. Am spus-o si in urma cu doua luni – ca avem planuri de a creste in primul rand profitabilitatea, de a veni la un profit simbolic avand in vedere ca trebuie sa recuperam minusul care a fost creat in ultimii ani, insa neavand costuri pentru aceste doua aeronave, care este un mod de negociere pe care l-am avut si tine de o anumita industrie unde se aplica…”, a sustinut acesta.

Intrebat daca vor veni si alte aeronave pana la finele anului, Werner-Wilhelm Wolff a raspuns: “Noi lucram mai departe”.

“Lung curier urmeaza pentru anul viitor, dar acolo trebuie sa terminam negocierile pe care le-am inceput si sa abordam tematicile intr-un mod mai consecvent, deoarece doar ca sa deschida o linie poate oricine. Sa umpli aeronava e alta, iti trebuie parteneriate, iti trebuie pasageri, la asta lucram”, a mentionat directorul general la TAROM.

In ceea ce priveste posibilitatea operarii rutelor spre New York si Beijing, Werner-Wilhelm Wolff a afirmat: “Eu am sa ma tin de promisiune!”.

Doua aeronave tip Boeing 737-800 NG (Next Generation) au intrat in exploatarea TAROM, incepand de vineri. Plata pentru cele doua aeronave va incepe peste doi ani, timp in care compania va putea utiliza la capacitate maxima potentialul de transport de pasageri pe rutele existente si alte rute noi.

Cele doua aeronave vor fi utilizate incepand de luni, 11 iunie si vor zbura initial cu destinatia Barcelona si Frankfurt.

Aeronavele au fost achizitionate in leasing operational de la compania Boeing, pentru o perioada de sapte ani, in baza evaluarii ofertelor primite din piata, cu respectarea regulamentului privind incheierea contractelor de achizitie/mixte de aeronave, aprobat prin decizia directorului general TAROM.

Fabricate in 2013, cele doua aeronave noi au 160 de locuri, configurate in 2 clase, respectiv 16 locuri in clasa business si 144 in clasa economic si sunt dotate cu un nou concept de interior denumit BSI (Boeing Sky Interior), care dispune de un sistem de iluminare de ultima generatie, compartimente marite pentru bagaje pasageri, scaune confortabile si hublouri optimizate ca forma si marime.

In ceea ce priveste performanta tehnologica, comparativ cu celelalte aeronave din flota TAROM, cele 2 aeronave sunt dotate cu sistem in flight entertainment, atat in clasa business cat si in clasa economic, fiecare scaun avand integrat un ecran LCD si port USB. In plus toate scaunele aeronavei atat pentru clasa business cat si clasa economy sunt de piele.

Distanta maxima pe care o pot parcurge este de 2.300 de mile nautice (4259,6 km).

Reclame home 1
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *