Ministrul Trasporturilor catre constructori: Santierele nu functioneaza astazi la parametri pe care ni i-am propus impreuna

Santierele Romaniei nu functioneaza la parametrii conveniti de autoritati cu constructorii, intarzierile in executia lucrarilor variaza intre 12 si 84 de luni iar antreprenorii acuza obtinerea greoaie a autorizatiilor de construire, intarzierea exproprierilor si birocratia excesiva, informeaza AGERPRES.

Acestea sunt principalele concluzii ale intalnirii de marti dintre ministrul Transporturilor, Lucian Sova, si ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, cu reprezentantii celor mai importante firme de constructie de infrastructura rutiera si feroviara in Romania.

“Nu am inregistrat progresele pe care mi le-as fi dorit in sensul realizarii obiectivelor de o maniera mai eficienta. Santierele nu functioneaza astazi la parametri pe care ni i-am propus impreuna. Am toata determinarea sa monitorizez, sa contribui la rezolvarea oricaror probleme administrative. Orice solicitare administrativa aveti, nu ezitati sa o adresati Ministerului Transporturilor. In masura in care competentele imi permit voi interveni alaturi de managementul CNAIR si CFR S.A. in rezolvarea problemelor administrative in cel mai scurt timp cu putinta. Sustin atat eforturile antreprenorilor, cat si pe cele ale beneficiarilor in atingerea obiectivelor propuse in contracte pentru realizarea proiectelor de dezvoltare si reabilitare a infrastructurii rutiere si feroviare, insa cer mai multa implicare din partea antreprenorilor’, a spus ministrul Lucian Sova, citat intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor remis AGERPRES.

Acesta a subliniat, totodata, ca de la inceputul anului pana in prezent au fost introduse in Guvern o serie de acte normative care au asigurat front de lucru constructorilor pe santiere.

Ministrul Fondurilor Europene, Rovana Plumb, a precizat ca exista doua probleme majore, si anume intarzieri in executia lucrarilor intre 12 si 84 de luni si nepredarea lucrarilor executate pentru ca antreprenorii nu au facut cereri de plata.

Potrivit ministrului de resort, Romania are fonduri europene consistente pentru infrastructura de transport (6,6 miliarde euro), dar absorbtia banilor europeni se face cu ajutorul antreprenorilor care trebuie sa implementeze proiectele.

“Avem 15 proiecte fazate, in valoare de un miliard de euro, care sunt contracte deja incheiate si pentru care nu primim facturi de la constructori. Sunt intarzieri in ceea ce priveste cererile de plata. Sunt toate sumele asigurate, dar asteapta situatiile de lucrari pentru rambursare. Ma ingrijoreaza ca nu putem sa avansam”, a declarat Rovana Plumb.

La randul lor, antreprenorii au prezentat stadiul de executie a lucrarilor de pe santiere si problemele administrative care ar fi dus la intarzieri in realizarea proiectelor, precum obtinerea greoaie a autorizatiilor de construire, intarzierea exproprierilor si birocratia excesiva. De asemenea, acestia au semnalat lipsa acuta a fortei de munca iar ministrul Transporturilor a anuntat ca se lucreaza la un mecanism legal care sa rezolve aceasta problema.

La intalnirea de lucru au participat si secretari de stat din Ministerul Transporturilor care raspund de activitatea de pe santierele de autostrazi, directorul Directiei Generale Organismul Intermediar pentru Transport (MT), directorul Autoritatii de management pentru Programul Operational Infrastructura Mare (MFE) si cei ai CNAIR si CFR S.A.

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *