NASA studiaza un asteroid care ar putea spulbera Pamantul in 2135

Reclame home 1

impactNASA va lansa o sonda spatiala care va studia un asteroid ce ar putea pulveriza Pamantul. Sonda isi va incepe odiseea in toamna acestui an si ar urma sa revina pe Terra cu informatii pretioase in anul 2023.

Asteroidul botezat Bennu are un diametru de cinci sute de metri si traverseaza orbita Pamantului o data la sase ani. In clipa de fata, el nu reprezinta nici un pericol, intrucat se afla la mare distanta de Terra, scrie RFI.

Problema e ca in 2135 corpul ceresc va ajunge intre Pamant si Luna si se va afla deci periculos de aproape de planeta noastra. Expertii NASA cred ca exista riscul ca traiectoria asteroidului sa fie afectata de gravitatia Pamantului, ceea ce ar putea insemna ca enigmaticul corp ceresc ne-ar putea face o „vizita” neasteptata, mai tarziu, in secolul respectiv.

Sansele unui impact de acest gen sunt mici, dar nu pot fi excluse, atrag atentia cercetatorii. Daca o asemenea catastrofa ar avea loc, ar echivala cu trei miliarde de tone de explozibil de mare putere, iar explozia ar fi de 200 de ori mai puternica decat bomba atomica de la Hiroshima, potrivit The Times.

Ce vor sa faca oamenii de stiinta? Expertii NASA vor lansa in septembrie o sonda spatiala, botezata Osiris-Rex, care va calatori pe orbita Soarelui timp de un an, pentru a prinde viteza, dupa care se va alinia pe traiectoria asteroidului, pe care ar urma sa-l intalneasca in august 2018.

Ce urmeaza seamana pe undeva cu scenariul filmului Armageddon din 1998, in care o echipa condusa de personajul interpretat de Bruce Willis instaleaza o bomba nucleara pe un asteroid ce ameninta Pamantul, pentru a-i devia cursul.

Revenind la sonda noastra spatiala, Osiris-Rex va insoti asteroidul timp de un an, perioada in care va analiza compozitia chimica si istoria geologica a amenintatorului corp ceresc.

Sonda va lua o mostra de sol de pe asteroid, dupa care se va indrepta inapoi pe Terra, unde ar urma sa ajunga prin anul 2023.

Informatiile colectate despre dimensiunile, masa si compozitia asteroidului ii vor ajuta pe expertii NASA sa inteleaga mai bine formarea acestor corpuri ceresti si s-ar putea dovedi vitale pentru generatiile viitoare de oameni de stiinta, in eventualitatea in care omenirea va avea nevoie de un Bruce Willis sa o salveze de la o catastrofa.

Sursa: RFI