septembrie 16, 2019

Nissan anunta concedieri in Spania

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Subsidiara spaniola a grupului auto Nissan a ajuns la un acord cu sindicatele privind concedierea unui numar de 600 de angajati, respectiv aproape 20% din forta sa de munca de la fabrica din Barcelona, Spania, transmit Jiji si Reuters, informeaza AGERPRES.

Masura va fi implementata printr-o schema de plecari voluntare si prin pensionari anticipate in 2020 si va reprezenta conditia de baza pentru planificata investitie de 70 de milioane de euro ($79 de milioane de dolari) in noua facilitate de vopsire de la fabrica din Barcelona, a precizat Nissan.

Nissan are cinci uzine si aproximativ 5.000 de angajati in Spania. Si partenerul de alianta Renault are unitati de productie in Spania, la Palencia, Valladolid si Sevilla.
Spania este a cincea mare piata auto din Uniunea Europeana, in urma Germaniei, Marii Britanii, Frantei si Italiei.

Separat, surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul au declarat pentru agentia nipona de presa Jiji ca Nissan intentioneaza sa-si reduca obiectivele pe termen mediu privind vanzarile, o schimbare semnificativa dupa politica expansionista a fostului sef al producatorului auto, Carlos Ghosn.

Decizia ar urma sa fie prezentata in 14 mai, cand vor fi anuntate si rezultatele financiare pentru anul fiscal incheiat la 31 martie 2019.

In planul de afaceri pe termen mediu prezentat in noiembrie 2017, cand presedinte era Ghosn, Nissan isi fixase obiectivul de a-si majora vanzarile cu 30% in anul fiscal care urma sa se incheie la 31 martie 2023. Expansiunea viza pietele din America de Sud si India, dar si in China si America de Nord.

Dupa arestarea lui Ghosn, noul sef al Nissan, Hiroto Saikawa, a indicat in februarie renuntarea la planurile expansioniste ale predecesorului sau. De asemenea, sustin sursele, alianta Renault-Nissan-Mitsubishi va reanaliza obiectivul de majorare a vanzarilor la 14 milioane de vehicule in 2022, de la aproximativ 10,75 milioane in 2018.

Informatia vine dupa ce Nissan a avertizat ca este posibil sa nu-si indeplineasca tinta anuala de profit, castigand mai putin decat partenerul de alianta Renault, pentru prima data in ultimul deceniu, pe fondul dificultatilor cu care se confrunta cei doi producatori auto dupa scandalul in care este implicat fostul sef Carlos Ghosn.

Al doilea producator auto nipon si-a inrautatit pentru a doua oara in acest an estimarile privind profitul operational in anul fiscal ce s-a incheiat la 31 martie 2019. Astfel, Nissan ar urma sa inregistreze un profit operational de 318 miliarde de yeni (2,8 miliarde de dolari), fata de prognoza precedenta de 450 miliarde de yeni, din cauza costurilor mai mari din SUA, a mediului operational dificil si a impactului asupra vanzarilor al recentelor probleme ale corporatiei.

Este cel mai redus nivel al profitului din anul fiscal ce s-a incheiat la 31 martie 2010.

Conform estimarilor preliminare, Nissan va anunta pe 14 mai un castig in dolari mai redus decat al Renault, pentru prima data de cand ambii producatori auto au raportat pierderi, in 2009. Pentru anul trecut, Renault a reportat un profit operational de trei miliarde de euro (3,4 miliarde de dolari). Cand Renault a preluat pentru prima data o participatie la Nissan, in 1999, grupul auto francez era mai profitabil decat Nissan.

Vanzarile ar urma sa scada la 5,52 milioane de vehicule, fata de estimarea precedenta de 5,60 milioane de vehicule, iar in SUA livrarile ar urma sa se situeze la 1,44 milioane de vehicule, de la 1,46 milioane de vehicule previzionate anterior. America de Nord este cea mai mare piata a Nissan, reprezentand un sfert din vanzarile sale globale.

Analistii considera ca este o perioada dificila pentru Renault – Nissan – Mitsubishi, in conditiile in care, pe cele mai mari piete auto globale – China, SUA si Europa, cererea pentru masini este in scadere. Acestia avertizeaza ca alianta este esentiala in cazul in care companiile vor sa ramana competitive intr-o industrie in care marimea reprezinta un avantaj crucial.

In prezent, alianta regrupeaza zece marci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.

Reclame home 1
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *