Nissan confirma ca presedintele Carlos Ghosn si-a ascuns veniturile de fisc si va propune demiterea lui

Constructorul auto japonez Nissan Motor Co. a confirmat luni, in mod oficial, informatiile aparute in presa, potrivit carora presedintele Consiliului de Administratie, Carlos Ghosn, “timp de mai multi ani”, a declarat la fisc venituri inferioare valorii reale, transmite AFP, informeaza AGERPRES.

Conform rezultatelor unei anchete interne, “au fost descoperite alte nereguli, precum utilizarea bunurilor companiei in scopuri personale”, a informat constructorul auto japonez, care a adaugat ca va propune Consiliului de Administratie demiterea lui Carlos Ghosn “in cel mai scurt timp posibil”.

Nissan a precizat ca a furnizat informatii procurorilor si coopereaza cu acestia in cursul anchetei lor.

Anterior, cotidianul japonez Asahi Shimbun a publicat un articol conform caruia presedintele Nissan Motor Co. Ltd., Carlos Ghosn, care detine in paralel si functia de presedinte presedinte director general la grupul auto francez Renault, urmeaza sa fie audiat luni de procurorii din Tokyo fiind banuit ca si-a ascuns o parte din salariu fata de fisc.

“Parchetul din Tokyo a cerut luni seara directorului sa vina de buna voie la sediul sau…Carlos Ghosn va fi interogat iar daca acuzatiile se vor confirma, va fi retinut”, afirma Asahi Shimbun.

In varsta de 64 de ani, franco-brazilianul Carlos Ghosn, a ajuns la Tokyo in primavara lui 1999 pentru a redresa Nissan, care tocmai incheiase un parteneriat cu Renault, iar in luna aprilie 2017 a renuntat la postul de director general al constructorului auto nipon dar a pastrat postul de presedinte al Consiliului de Administratie. Din aceasta pozitie, Carlos Ghosn a fost remunerat pentru perioada aprilie 2016-2017 cu suma de aproximativ 1,1 miliarde yeni (8,8 milioane euro la cursul de atunci, editor online: Anda Badea).

Pe langa functiile pe care le detine la Nissan si Renault, Carlos Ghosn este si presedinte al Consiliului de Administratie la un alt constructor auto japonez, Mitsubishi Motors, pe care alianta Renault-Nissan l-a salvat de la faliment la sfarsitul lui 2016 dupa ce a preluat o participatie de 34%.

Alianta Renault-Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producator mondial de automobile cu 10,6 milioane unitati, mai mult decat Volkswagen si Toyota. Alianta regrupeaza zece marci de automobile, 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.

In prezent, industria auto trece printr-un proces de consolidare, iar alianta Renault-Nissan cauta sa-si intareasca pozitia inainte ca Ghosn, principalul ei arhitect, sa se pensioneze in urmatorii ani, dupa ce a supervizat parteneriatul aproape 20 de ani.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1