Nissan estimează pierderi anuale de 551 milioane de dolari, din cauza deficitului de semiconductori

Nissan Motor, al treilea producător auto nipon, se aşteaptă să raporteze pierderi nete de 60 de miliarde de yeni (551 milioane de dolari) în anul financiar curent, din cauza deficitului de semiconductori şi a preţurilor mai ridicate ale materiilor prime, transmit DPA şi Reuters, informează AGERPRES.

Grupul nipon, partenerul de alianţă al Renault, estimează vânzări anuale de 9.100 miliarde de yeni în anul fiscal care se va încheia în 31 martie 2022, un avans de 15,7% faţă de anul precedent. Compania vrea să-şi majoreze vânzările pe plan global la 4,40 milioane de vehicule în anul financiar curent, de la 4,05 milioane în anul precedent.

În anul care s-a încheiat în 31 martie 2021, Nissan a raportat pierderi nete de 448,70 miliarde de yeni, faţă de 671,22 miliarde de yeni în anul precedent, în timp ce vânzările au scăzut cu 20,4%, la 7.860 miliarde de yeni. Pierderile operaţionale s-au situat la 150,65 miliarde de yeni (1,38 miliarde de dolari), de la 40 miliarde de yeni în anul precedent.

„Performanţa anuală a companiei este afectată de efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19), care au dus la scăderea livrărilor”, se arată într-un comunicat al Nissan.

De asemenea, în primul trimestru din 2021, Nissan a raportat pierderi nete de 81 miliarde de yeni, faţă de pierderi nete de 710,5 miliarde de yeni în perioada similară din 2020, în timp ce vânzările au crescut cu 7%, la 2.550 miliarde de yeni.

„Afacerea noastră se confruntă cu riscuri semnificative, din cauza deficitului de semiconductori şi a preţurilor mai ridicate ale materiilor prime”, a afirmat directorul general Makoto Uchida.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu