Nissan reduce estimarile anuale de profit dupa scaderea cu 70% a rezultatului trimestrial

PNL

Nissan Motor, partenerul de alianta al Renault, a raportat marti un declin de 70% al profitului trimestrial si a redus estimarile pentru acest an la cel mai scazut nivel din ultimii 11 ani, din cauza aprecierii yenului si a diminuarii vanzarilor, transmit Kyodo si Reuters, informeaza AGERPRES.

De asemenea, al doilea producator auto din Japonia a redus cu 65% valoarea dividendelor interimare, dupa cea mai slaba performanta trimestriala din ultimii 15 ani, datele ilustrand amploarea masurilor care ar trebui luate pentru redresarea companiei de noua echipa de conducere, care va fi instalata in data de 1 decembrie.

Dupa arestarea fostului presedinte Carlos Ghosn in urma cu un an, Nissan se confrunta cu un declin al vanzarilor si al profiturilor, afectate si de tensiunile cu partenerul de alianta Renault SA, ale carui actiuni au scazut cu 2%, la cel mai redus nivel din aprilie 2013, dupa anuntarea rezultatelor Nissan.

In schimb, actiunile Nissan au inchis in crestere cu 1% la Bursa de la Tokyo, inainte de anuntarea rezultatelor financiare.

In trimestrul trei din 2019, profitul operational al Nissan a scazut la 30 de miliarde de yeni (275 milioane de dolari), de la 101,2 miliarde de yeni in urma cu un an. Analistii se asteptau la 47,48 miliarde de yeni.

De asemenea, Nissan a anuntat dividende interimare de 10 yen per titlu, fata de 28,50 yeni in urma cu un an.

Vanzarile pe plan global au scazut cu 7,5% in trimestrul trei din 2019, la 1,27 milioane de vehicule, iar in China, cea mai mare piata a sa, Nissan a raportat un declin de 2,5%, in timp ce in SUA scaderea a fost de 4,5%.

Nissan a redus estimarile privind profitul operational anual cu 35%, la 150 de miliarde de yeni, cel mai scazut nivel din ultimii 11 ani. Compania se asteapta ca vanzarile pe plan global sa scada la 5,2 milioane de vehicule, fata de 5,5 milioane de unitati in prognoza precedenta. Ar fi cel mai scazut nivel din ultimii sase ani.

In incercarea de a creste profitabilitatea prin simplificarea operatiunilor, compania a lansat un “plan de relansare a performantelor”, masurile marcheaza o schimbare majora pentru Nissan comparativ cu strategia urmata de fostul lider Carlos Ghosn, care viza tinte ambitioase de vanzari in SUA si pe alte piete importante.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianta Renault-Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producatori mondiali de automobile.

In prezent, alianta regrupeaza zece marci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.
Peste 1,1 milioane de hectare, mistuite de flacari in estul Australiei

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2