Nissan vrea sa obtina conditii mai bune in negocierile privind posibila fuziune cu Renault

In timp ce producatorul auto japonez Nissan si partenerul sau de alianta Renault analizeaza mai multe optiuni, inclusiv o posibila fuziune, pentru intarirea legaturilor lor, Nissan nu doreste o combinare daca firma nu obtine mai multa influenta in domenii importante, au declarat, pentru Bloomberg, surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul, informeaza AGERPRES.

Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.

Conducerea Nissan crede ca firma japoneza are capacitati mai bune in domeniul ingineriei si vrea sa conduca operatiunile cruciale, cum ar fi dezvoltarea produselor, sustin sursele.

“Alianta ar putea lua diferite forme”, a afirmat saptamana aceasta directorul general al Nissan, Hiroto Saikawa, intr-o conferinta de presa prilejuita de publicarea rezultatelor anuale ale grupului nipon.

Saikawa a adaugat ca o modificare a structurii actionariale a aliantei, in ideea crearii unui mai bun echilibru intre cei doi parteneri, este una dintre optiunile care sunt analizate.

“Trebuie sa ne asiguram ca alianta poate opera asa cum o face acum, prin pastrarea autonomiei fiecarei companii, dar maximizand eficacitatea, pentru generatiile viitoare”, a spus Hiroto Saikawa.

Acesta a subliniat ca, desi toate optiunile sunt deschise, informatiile aparute in presa referitoare la o fuziune completa intre Nissan si Renault nu sunt adevarate.

Daca cei doi producatori auto nu pot ajunge la un acord privind termenii fuziunii, schimbarea aranjamentului lor privind actionariatul – permitand Nissan sa-si majoreze participatia detinuta la Renault si obtinand drepturi de vot, de exemplu – ar putea fi un mod de a intari relatia lor, dand posibilitatea companiei nipone sa-si mentina independenta, sustin sursele.

Discutiile dintre cele doua companii vin inainte ca o noua generatie de directori sa se impuna in fruntea aliantei. Carlos Ghosn – presedinte al Nissan si al Renault – si Hiroto Saikawa au fiecare 64 de ani. Cei doi vor sa se asigure ca parteneriatul va ramane strans, indiferent cine va veni la conducere.

Reprezentantii Nissan si Renault nu au comentat informatiile.

Capitalizarea de piata a Nissan este estimata la 43 de miliarde de dolari, iar profitul operational in cel mai recent an fiscal s-a situat la 5,2 miliarde de dolari, in timp ce capitalizarea de piata a Renault este de doar 32 miliarde de dolari iar profitul operational in 2017 a fost de 4,4 miliarde de dolari.

De asemenea, Nissan are o prezenta importanta in SUA, a doua piata auto mondiala, in timp ce Renault este absenta.

Alianta Renault-Nissan, care include si grupul auto nipon Mitsubishi Motors, a fost in 2017 cel mai mare producator de vehicule de pasageri dar in prezent partenerii vor sa consolideze alianta inainte ca presedintele Carlos Ghosn sa se retraga dupa aproape 20 de ani la conducere.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1