NOUTĂȚI – Vești despre drumul de mare viteză Baia Mare-Bistrița

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, în calitate de Beneficiar al finanțării și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit încheierea în data de 12.11.2021 a Contractului de Finanțare nr. 122, pentru proiectul ”Elaborare Studiu de Fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare-Suceava”: Lot 1 Baia Mare – Bistrița” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea – Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutieră.

Obiectivul general al proiectuluieste de asigurare a unei legaturi rutiere, la cel mai inalt standard posibil, intre obiectivele de investitii care fac parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere de transport, respectiv „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granita Romano-Ungara – Drum Expres M49 Ungaria)” si

„Drum expres Satu Mare – Baia Mare si legaturile la drumurile existente” în partea de nord vest și Drum Expres Pașcani – Suceava și Drum Expres Suceava – Siret în partea de nord est, aflate pe rețeaua TEN-T. Valoarea totală a proiectului este de 23,950,023.14 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 17,213,084.64 lei, 15% contribuția proprie – 3,037,603.17 leirestul de 3,699,335.33 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului este de 20 luni, respectiv între 01.09.2021 și 30.04.2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”, concluzionează CNAIR.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu