O sesiune de numai 20 de minute de exercitii fizice actioneaza ca un adevarat antiinflamator asupra corpului 

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Activitatea fizica regulata si-a dovedit influenta benefica asupra corpului, inclusiv pentru controlul greutatii, inima, oase si muschi si pentru reducerea riscului de aparitie a unor afectiuni. Recent, o echipa de oameni de stiinta americani a demonstrat ca o simpla sesiune de scurta durata de exercitii fizice poate actiona ca un adevarat antiinflamator. Descoperirea poate avea implicatii incurajatoare in tratamentul bolilor cronice precum artrita, fibromialgia, dar si in obezitate, informeaza Science Daily, transmite AGERPRES.

Cercetatorii de la Scoala de Medicina din cadrul Universitatii San Diego din California, Statele Unite, au descoperit ca o sesiune de doar 20 de minute de exercitii fizice de intensitate moderata poate stimula sistemul imunitar producand un raspuns celular antiinflamator.

„De fiecare data cand facem exercitii, realizam ceva cu adevarat benefic in multe privinte pentru organism, inclusiv la nivelul celulelor imunitare”, noteaza dr. Suzi Hong de la Departamentele de Psihiatrie si Medicina familiei si sanatate publica din cadrul universitatii amintite, autoarea principala a studiului publicat recent in jurnalul „Brain, Behavior and Immunity”. „Beneficiile antiinflamatorii ale exercitiilor fizice au fost recunoscute de catre oamenii de stiinta, insa modul in care are loc acest proces reprezinta cheia pentru maximizarea acestora”, a precizat specialista.

Creierul si sistemul nervos simpatic — o cale ce contribuie, printre altele, la accelerarea pulsului si la cresterea presiunii sanguine — sunt activate in timpul exercitiilor fizice pentru a permite corpului sa faca fata acestora. Hormonii, precum adrenalina si noradrenalina, sunt eliberati in fluxul sanguin si declanseaza receptorii adrenergici ai celulelor sistemului imunitar.

Acest proces de activare ce are loc in timpul exercitiilor fizice produce raspunsuri imunologice, printre care se numara productia de citokine, sau proteine, printre care se numara TNF — un regulator al inflamatiilor locale si sistemice, ce ajuta la cresterea raspunsurilor imunitare.

„Studiul nostru a demonstrat ca o singura sesiune de circa 20 de minute de exercitii moderate pe banda de alergare conduce la o scadere cu 5% a numarului de celule imunitare stimulate ce produc TNF”, noteaza Hong. „Stiind ce anume declanseaza mecanismele regulatoare ale proteinelor inflamatoare se pot dezvolta noi terapii pentru numarul coplesitor de mare al persoanelor cu boli inflamatorii cronice, printre care aproape 25 de milioane de americani care sufera de afectiuni autoimune”, a explicat omul de stiinta.

Cei 47 de participanti la acest studiu au mers pe o banda de alergare la o intensitate ajustata conform nivelului individual de conditie fizica. Cercetatorii au prelevat de la acestia mostre de sange atat la inceputul cat si la finalul sesiunii de exercitii.

„Pentru a avea efect antiinflamtor, studiul nostru demonstreaza ca o sesiune de antrenament nu trebuie sa fie intensa. Douazeci de minute pana la o jumatate de ora de exercitii moderate, ce includ mers rapid, par sa fie suficiente”, spune Hong. Aceasta a demontat conceptia potrivit careia antrenamentul trebuie sa atinga gradul maxim de epuizare fizica pentru a fi eficient spunand ca acest lucru „ii poate intimida tocmai pe cei care sufera de boli inflamatorii cronice si care ar putea beneficia imens de pe urma activitatii fizice”.

Inflamatia reprezinta un element vital al raspunsului imunitar al corpului fiind incercarea acestuia de a se vindeca in urma unei raniri, de a se apara impotriva unor virusuri sau bacterii, dar si de a-si „repara” tesuturile afectate. Insa, inflamatia cronica poate duce la probleme grave de sanatate asociate cu afectiuni precum diabetul, boala celiaca ori obezitatea.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2