Oslo si Amsterdam concureaza pentru titlul de oras European fara autoturisme

home camp2
home camp2
home camp2

Anul viitor am putea vedea primul mare oras european care interzice autoturismele private, a prognozat vineri un important investitor in tehnologie, potrivit caruia cresterea exploziva a bicicletelor si scuterelor electrice stimuleaza o adevarata revolutie verde, transmite Reuters.

Capitala Norvegiei, Oslo, si Amsterdam din Olanda candideaza pentru a deveni primul mare oras european care in 2020 va interzice autoturismele private, in timp ce Franta va urma peste cinci ani, sustine Martin Mignot de la firma de investitii Index Ventures, titreaza Agerpres.

“Oamenii si-au dat seama ca blocajele in trafic si poluarea au atins un nivel de cotitura si ca nu mai poti sa adaugi noi sosele. Spatiul este limitat si un automobil privat nu este o modalitate foarte eficienta pentru transportul persoanelor”, a declarat Martin Mignot. “Are loc o adevarat revolutie tehnologica. Vehiculele electrice sunt veriga lipsa din reteaua de transport”, a adaugat Mignot.

O serie de mari orase, inclusiv Paris, Bogota si Jakarta, au introdus unele zile fara autoturisme private in incercarea de a reduce poluarea aerului si a elibera strazile care in mod normal sunt dominate de traficul rutier.

In paralel, o scadere a pretului bateriilor a permis crearea unei game extinse de vehicule electrice relativ accesibile care sa deschida orasul pentru calatori, sustine Mignot.

Bicicletele si scuterele electrice oferite spre inchiriere de companii precum Bird sau Lime sunt o priveliste comuna in multe centre ale oraselor iar Mignot sustine ca acestea ar putea umple golurile existente in transportul public. Mignot a apreciat ca sectorul e-transport este inca unul foarte tanar iar companiile isi rafineaza rapid produsele pe masura ce invata din primii ani de functionare iar tehnologia evolueaza. Cu toate acestea, este nevoie si ca infrastructura oraselor sa evolueze.

“Sunt increzator ca primul mare oras european va deveni complet liber de autoturisme, cel putin in centru, in 2020. Acest pionier va demonstra ca renuntarea la autoturisme este ceva normal si va ajuta la reducerea presiunilor cu care se confrunta orasele noastre”, a declarat Lucy Mahoney, purtator de cuvant la C40, o retea de mari orase dedicata abordarii schimbarilor climatice.

Print Friendly, PDF & Email
home camp 1
home camp 1
home camp 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *