Pasagerii curselor aeriene care nu au fost multumiti pot depune reclamatii la operatorul aerian si la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), potrivit unei informari postate pe site-ul autoritatii, relateaza Agerpres.
Avand in vedere faptul ca este perioada vacantelor de iarna, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor reaminteste drepturile pasagerilor.
„Daca un pasager apreciaza ca i-au fost incalcate drepturile prevazute in Regulament, recomandam sa adreseze mai intai o reclamatie companiei aeriene in cauza. In cazul in care nu este multumit de raspunsul primit sau nu a primit niciun raspuns, sa depuna o reclamatie la ANPC (daca incidentul a avut loc pe teritoriul Romaniei) sau la organismul national competent din tara in care a avut loc incidentul (completarea formularului de reclamatie in limba engleza)”, spun reprezentantii ANPC.
Daca reclamatia se refera la un incident care nu a avut loc pe teritoriul Romaniei, dar pasagerul prefera (de exemplu, din motive lingvistice sau din alte motive) sa depuna reclamatia la ANPC, autoritatea o poate transmite organismului competent, se mai arata in informarea ANPC. Regulamentul se aplica atunci cand are loc unul dintre incidente: refuz la imbarcare, anulare zbor, intarziere prelungita, declasare, neinformare pasageri.
Regulamentul se aplica in cazul zborurilor care pleaca de pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru sau care pleaca de pe un aeroport situat intr-un stat care nu este membru al UE spre un aeroport comunitar, iar zborurile sunt efectuate de transportatori UE.
Reclamatiile se depun obligatoriu in scris, precizeaza institutia.