PENTRU ȘOFERI – O nouă metodă de etichetare a anvelopelor

Organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons aduce în discuție noua metodă de etichetare a anvelopelor. În demersurile sale de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, Uniunea Europeană a introdus pentru consumatori, o nouă metodă de etichetare a anvelopelor, aceasta având menirea de a te „îndruma” către alegerea unor anvelope de iarnă mai calitative din punct de vedere al siguranței și, în același timp, mai prietenoase cu mediul.

„Pe lângă simbolurile ce indică dacă anvelopele sunt potrivite pentru zăpadă, ori pentru drumuri acoperite cu gheață, noua eticheta UE aduce în atenția și pentru protecția consumatorilor și anume aderența anvelopei pe carosabilul ud- Aceasta se măsoară pe o scală de la A la E (de la mic la mare) și îți conferă informații cu privire la gradul mare sau mic la care mașina se va opri pe drumuri ude, în cazul frânării bruște, zgomotul la rulare- Este important să știi că reducerea zgomotului la rulare contribuie la reducerea impactului condusului asupra mediului. Precum în cazul aderenței și zgomotul se măsoară folosind aceeași scală, respectiv impactul asupra consumului de combustibil – Alegerea unor anvelope potrivite înseamnă parcurgerea unui număr mai mare de kilometri și reducerea emisiilor de CO2”, arată InfoCons.

Organizația mai arată că pentru a fi mai informați, consumatorii pot scana codul QR prezent în partea din dreapta-sus a etichetei, care te va redirecționa către baza de date EPREL (European Product Registry for Energy Labelling), unde îți este pusă la dispoziție fișa de produs a anvelopei respective.

Dragoș HOJDA

Distribuie articolul
Adaugă un comentariu