Peste 66% dintre profesorii care au participat la un sondaj online susțin redeschiderea școlilor

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

Peste 66% dintre profesorii participanți la un sondaj online susțin redeschiderea școlilor, mai mult de 50% dintre ei își doresc să desfășoare cursuri offline, iar 21% sunt de părere că, la ora actuală, sistemul hibrid ar funcționa mai bine în scenariul roșu, în contextul pandemic, arată rezultatele unui chestionar realizat de organizaționala educațională SuperTeach, în rândul a peste 1.500 de cadre didactice, precizează edupedu.ro.

Peste 66% dintre profesorii care au răspuns chestionarului SuperTeach susțin redeschiderea școlilor din țară, aflate în prezent în scenariul roșu, motivând că “educația este un element important în economia țării”.

De asemenea, 53.7% dintre dascăli spun că și-ar dori să se întoarcă la predarea offline, în detrimentul celei online, în timp ce 21% dintre ei consideră că regimul hibrid de școală ar fi o variantă mai bună decât actuala situație, cea în care elevii urmează cursuri online.

La întrebările organizației SuperTeach au răspuns 1.542 de cadre didactice din toate județele țării, 96% dintre acestea predând în școli de stat din mediul urban – 76%. Chestionarul online a fost aplicat profesorilor din comunitatea SuperTeach, în perioada 9-12 noiembrie a.c., și a avut ca obiectiv evidențierea percepției acestora asupra școlii online, în special identificarea celor mai mari provocări cu care profesorii se confruntă în scenariul roșu de școală.

„Ne bucurăm că profesorii susțin deschiderea școlilor, în ciuda riscurilor implicate și a greutăților de a face ore în condițiile actuale.

Organizația încurajează Ministerul Educației și Cercetării și instituțiile responsabile să ia o decizie cât mai rapidă de redeschidere a școlilor sau să delege acestă decizie autorităților și comunităților locale. „Descentralizarea deciziei ar putea avea un efect miraculos privind coagularea comunităților în jurul școlilor”, precizează Cristina Gheorghe.

Despre predarea în sistemul hibrid, care le oferă cadrelor didactice posibilitatea de a interacționa direct cu elevii, s-a discutat intens și pe parcursul lunii octombrie, în rândul a sute de profesori participanți la Conferințele Revoluția Mentalității în Educație, organizate de SuperTeach. În lipsa unui scenariu verde pentru școlile din România, dascălii preferă sistemul hibrid – aceasta fiind concluzia la care au ajuns peste 300 de profesori de la toate ciclurile de învățământ (ca urmare a unui chestionar online post-eveniment, în perioada 24-27 octombrie a.c.).

De asemenea, pentru a face față provocărilor aduse de contextul pandemic, profesorii cer susținere din partea școlilor, dar și autorităților din România.

Potrivit chestionarului online completat în urma conferinței din octombrie, peste 40% dintre dascăli au spus că-și doresc să beneficieze de echipament tehnic, 36% ar avea nevoie de traininguri pentru îmbunătățirea competențelor digitale, iar 15% simt nevoia de susținere emoțională. Totodată, potrivit aceluiași chestionar SuperTeach, 93% dintre respondenți sunt de acord că tehnologia ar trebui inclusă în procesul de predare și în viitor, în afara contextului pandemic.

În ceea ce privește parcurgerea materiei pe parcursul acestui an școlar, 56% dintre profesori au încredere că, indiferent de modul în care se vor desfășura orele până la sfârșitul acestui an, ei vor reuși să parcurgă întreaga materie, în timp ce 32% dintre dascăli sunt de părere că vor reuși să parcurgă doar 75% din materie.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *