Peste 670.000 de romani inregistreaza restante la banci si IFN-uri

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Peste 670.000 de romani inregistreaza in prezent restante la banci si IFN-uri, iar numarul lor a crescut de la o luna la alta, informeaza AGERPRES.

Conform unei analize de specialitate, remisa luni AGERPRES, peste 100.000 de datornici au fost monitorizati pe internet in luna noiembrie. Astfel, peste 670.000 de romani inregistreaza in prezent restante la banci si IFN-uri, numarul acestora fiind in crestere de la o luna la alta.

Pe fondul aprecierii puternice a euro si a majorarii cheltuielilor de consum, tot mai multi romani se vad in imposibilitatea de a mai plati ratele la timp si, astfel, ajung in procedura de executare silita, se arata in analiza KeysFin, realizata pe baza statisticii furnizate de platforma web de gestiune a restantelor si executarilor eKollect, o aplicatie software dezvoltata in Romania, a carei prima versiune a fost lansata de Starbyte acum 14 ani.

Potrivit expertilor de la Starbyte, inrautatirea situatiei din sectorul de creditare se vede si in procedurile de urmarire a datoriilor. Pe platforma eKollect, o aplicatie bazata pe web care permite controlul, evidenta si automatizarea procesului de colectare a datoriilor, folosita de multe dintre institutiile financiare din Romania, numarul cazurilor investigate a trecut, in noiembrie, de nivelul de 100.000, cu peste 20.000 fata de semestrul I 2017.

‘Platforma, complet securizata, gestioneaza situatia reala a persoanelor si firmelor cu datorii si permite creditorilor, banci, IFN-uri, companiilor de recuperare, dar si birouri executoresti, care fac recuperare Soft si Legal Collection, sa gestioneze la un nivel optim actiunea de colectare a creantelor. eKollect permite urmarirea dosarelor de executare, insolventa, faliment si lichidare’, apreciaza expertii de la Starbyte.

Potrivit celor mai noi date de la BNR, valoarea totala a creditelor restante in lei ale populatiei si firmelor, inregistrata in luna august 2017, se cifra la 5,77 miliarde de lei, in crestere cu 0,51% fata de suma raportata in iulie 2017, iar restantele la creditele in valuta au urcat cu 7,4%, la 7,08 miliarde de lei. Cea mai mare parte a datoriei depaseste termenul de peste 90 de zile (4,32 miliarde lei).

Platforma eKollect automatizeaza si simplifica procesul de colectare, monitorizare si raportare pentru banci, leasing, call center si societati de colectare. eKollect permite monitorizarea si raportarea prin urmarirea tuturor actiunilor, a contactelor si a acordurilor incheiate intre parti. eKollect permite simplificarea negocierilor, astfel incat firmele de recuperare sa poata inregistra progrese, iar datornicii sa nu se simta agresati cu mesaje si apeluri.

“Prin intermediul aplicatiei, sunt generate scrisorile sau campaniile telefonice de negociere cu datornicii, eKollect integrand aproape toate canalele de comunicare: server de imprimare pentru scrisori, e-mail ca o metoda alternativa de livrare a notificarilor, fax, SMS, telefonie inbound si outbound (CTI). Aplicatia contine si un modul de raportare de unde managementul poate accesa statistici operationale (activitatea operatorilor), analiza de eficacitate a recuperarii si rapoartele avansate de Business Intelligence”, spun expertii.

Prin intermediul aplicatiei web, institutii precum BCR Leasing IFN SA, Coface, Allianz Tiriac Asigurari, Credius, ERB Retail Services IFN, Storevision Group AB, EOS Matrix, BDO Audit, Infocredit Group LTD, CreditReform, Marfin Bank, BEJ Aequitas, dar si Agroind Bank Moldova au urmarit sau urmaresc situatia recuperarii datoriilor.

eKollect permite, totodata, managementul licitatiilor si al bunurilor, istoricul evaluarii bunurilor si a datelor evaluatorilor. De asemenea, in cazul firmelor, aplicatia integreaza date despre toti participantii la dosar (creditori inscrisi la masa credala, executori, debitori, giranti, administratori judiciari) si permite calcularea automata a zilelor restante, a onorariilor executorilor, comisioanelor, penalitatilor, imputatiilor de plati, in asa fel incat relatia dintre cele doua parti, creditori si datornici sa se desfasoare la un nivel optim, fara erori de comunicare si interpretari.

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2