Peste jumatate dintre locuitorii de la oras vor cheltui intre 1.000 si 3.000 de lei de Sarbatori

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Mai mult de jumatate dintre locuitorii din mediul urban vor cheltui, cu ocazia sarbatorilor din acest an, sume cuprinse intre 1.000 si 3.000 de lei, iar peste un sfert vor aloca o suma mai mica de 1.000 de lei, arata rezultatele unui studiu de specialitate, dat publicitatii marti, informeaza AGERPRES.

Cercetarea “Cumparaturile de Sarbatori”, realizata de Mednet Marketing Research Center, releva totodata ca bugetul mediu total (Craciun si Revelion) alocat pentru sarbatorile din acest an este estimat la 1.717 lei.

O parte semnificativa a bugetului va fi destinata cumpararii produselor alimentare si nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, in medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 685 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, incaltaminte, cosmetice, ornamente etc.) 457 lei.

De asemenea, persoanele intervievate au declarat ca vor cumpara cadouri de aproximativ 611 lei, in medie.

Potrivit sursei citate, cei care au ales sa petreaca aceasta perioada calatorind vor plati aproximativ 819 lei, iar pentru iesirile la restaurant sau in oras suma medie alocata va fi 300 lei.

In orasele mari, cu peste 100.000 de locuitori, suma medie alocata pentru sarbatorile de iarna inregistreaza un trend ascendent comparativ cu anii precedenti, bugetul mediu calculat pentru aceasta categorie de orase atingand o valoare de 1.746 lei.

“Daca in anul 2016 locuitorii oraselor mari intentionau sa cheltuiasca, in medie, 656 lei pe alimente, in 2017 bugetul mediu a inregistrat o usoara crestere, ajungand la 697 lei. Acelasi trend crescator se mentine si la produsele nealimentare (imbracaminte, incaltaminte, ornamente, cosmetice etc.), suma alocata pentru astfel de cumparaturi de catre locuitorii oraselor mari fiind de 466 lei”, se arata in studiul de specialitate.

Pe de alta parte, dintre produsele pe care si le-ar dori in aceasta perioada, dar nu si le permit, cele mai mentionate de catre respondenti (32,9%) au fost din categoria IT & Gadget-uri (laptop, telefon, tableta etc.) si Electronice/Electrocasnice (21,1%). In acelasi timp, exista si persoane care, de sarbatori, si-ar dori produse alimentare precum carne sau produse din carne ori cozonac, dar nu au bani pentru asta.

In privinta calatoriilor de sarbatori, locuitorii din orasele mari sunt dispusi sa aloce un buget comparabil cu cel din 2016, respectiv 850,03 lei in 2017, comparativ cu 839,21 lei, anul trecut. Nici pentru iesirile la restaurant sau in oras, locuitorii oraselor mari nu si-au marit considerabil bugetul fata de anul precedent (313,72 buget mediu in 2017, fata de 299,21 lei buget mediu, in 2016).

Pentru acest an, procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri de Sarbatori (Craciun si Revelion) depaseste 90%, cele mai cautate produse fiind dulciurile, articolele de imbracaminte/incaltaminte sau cosmetice/parfumuri, iar cei care se vor bucura de acestea vor fi, in special, membri ai familiei.

In ceea ce priveste bugetul pentru cadouri, putem observa ca suma alocata de respondentii din orasele mari (+100.000 locuitori) este in crestere de la an la an (621,63 lei in 2017 fata de 577,22 lei in 2016).

Anul acesta, putin peste o treime dintre respondentii din mediul urban si-au exprimat intentia de a cumpara un brad natural de Craciun. Cei mai multi dintre respondenti (49,2%) au deja unul artificial, in timp ce alti 5,7% nu vor impodobi bradul.

In ceea ce priveste Revelionul 2018, un procent de 79,7% dintre respondenti intentioneaza sa-l petreaca in tara, in timp ce numai 3,6% vor pleca in strainatate. Dintre cei care vor ramane in tara, peste trei sferturi (75,6%) vor petrece alaturi de familie sau prieteni, in propriile locuinte sau ale prietenilor, 11,7% vor merge intr-o statiune, in timp ce 9,1% vor intampina noul an intr-un club sau restaurant.

Totodata, procentul celor care vor iesi in aer liber (in centrul orasului/Piata Centrala/Piata Universitatii etc.) la trecerea dintre ani este de 3,6%.

Studiul Mednet Marketing Research Center a fost realizat online pe un esantion reprezentativ la nivel national urban (orase mici – sub 30.000 de locuitori, orase mijlocii – intre 30.000 si 100.000 de locuitori, orase mari – peste 100.000 de locuitori) in perioada 24 – 29 noiembrie 2017. Pe durata cercetarii au fost intervievate, prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing), 882 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani, iar marja de eroare a rezultatelor este de +/-3,30%.

Mednet Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000 si reuneste unii dintre cei mai buni specialisti in domeniile cercetarii de piata si statisticii. Compania este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) si SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice).

Print Friendly, PDF & Email

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2