Piata de publicitate online din Romania valora 20,3 miliarde de euro, in S1 din 2017

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Valoarea pietei de publicitate online din Romania a ajuns, in primul semestru din 2017, la aproximativ 20,3 milioane de euro (92,56 milioane lei), in crestere de 15% fata de aceeasi perioada de 2016, raportat la valoarea anuala in lei, conform celei mai recente editii a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), derulat de IAB Romania cu sprijinul PwC Romania, publicat luni, informeaza AGERPRES.

Din totalul inregistrat, publicitatea in regim Programmatic a reprezentat 19% din totalul veniturilor din prima jumatate a anului 2017, iar publicitatea pe mobil, 42%.

Potrivit sursei citate, formatele Display embedded (incadrate in continut sau neintruzive), alaturi de formatele de Display Social Media si Publicitate in motoarele de cautare, aveau o pondere de 53% din valoarea totala a pietei de publicitate digitala.

Totodata, ponderea formatelor intruzive & video a fost de 17% din totalul volumului de publicitate rulat in intervalul de referinta, comparativ cu primele sase luni din 2016, cand s-a situat la 13%.

Studiul de specialitate releva ca, in functie de industrii, se remarca o crestere semnificativa a bugetelor advertiserilor din industria Food (+52%), urmata de sectorul Financiar (+8%) si Telecom (+1%). Alte industrii cu cresteri semnificative de la semestru la semestru sunt: Entertainment & the media (+49%), Household appliances (+62%) si Retail (+84%).

Pe de alta parte, scaderi de bugete s-au inregistrat pe segmentele Cosmetics & toiletries (-15%) si Igiena personala (-24%).

Investitia in publicitatea pe Mobile isi aloca 42% din piata locala, fiind aliniata la tendintele europene (unde mobile-ul reprezinta 41,4% din totalul investitiilor in publicitate digitala). La nivel european, cresterea pietei de publicitate online este bazata in special pe mobile si video.

Specialistii previzioneaza, pentru intreg anul 2017, un salt de aproximativ 10% a industriei europene de publicitate online, ajungand la o valoare aproximativa de 46 miliarde de euro.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) analizeaza piata in functie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet si lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii.

IAB Romania (Interactive Advertising Bureau Romania) este asociatia industriei de marketing si publicitate interactiva din Romania si membru fondator, in 2008, al retelei IAB Europe. Prezenta in Romania din anul 2006, asociatia reuneste cele mai importante agentii de publicitate (media si digitale), regii de media, publisheri autohtoni si companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactiva – online, mobile si alte canale interactive.

 

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2