Polemici in Consiliul Local: Marul discordiei a fost o solicitare facuta de Rompetrol. Cristian Niculescu Tagarlas: ”Sunt anumite interese obscure care blocheaza respectivul proiect”

home camp2
home camp2
home camp2

 

La ultima sedinta a Consiliului Local Baia Mare, pe ordinea de zi s-a aflat un proiect de hotarare prin care se solicita de catre Rompetrol, inchirierea prin licitatie publica a unui teren in suprafata de 362 mp, situat pe Bulevardul Bucuresti. Pe terenul respectiv s-a dorit construirea unei platforme pentru iesirea dintr-o pompa de benzina Rompetrol.

Proiectul a starnit discutii aprinse intre mai multi consilieri prezenti. Presedintele Comisiei 1(buget-finante) a explicat de ce a dat aviz nefavorabil spunand ca doreste sa stie cine a semnat autorizatia de construire, acesta fiind nemultumit si de alte aspecte legate de anumite documente.

In replica, la motivele prezentate de presedintele Comisei 1, consilierul Niculescu Tagarlas i-a sugerat sa se limiteze la partea de buget-finante si sa incerce sa nu-si extinda competentele deoarece este o miscare periculoasa.

Cristian Niculescu Tagarlas: Domnilor, stimati colegi, comisiile de specialitate lucreaza in limita specialitatii lor. De asta se fac delimitari profesionale pe comisii. Sa ceri in comisia de buget finante autorizatie de construire si daca nu-ti da tie executivu sa pici proiectul si sa arunci pe omul care sustine acest lucru in derizoriu si sa pui in nesiguranta juridica, Consiliul Local pentru ca da un aviz negativ fara expertiza in spate mi se pare periculos. Comisia de buget finante sa nu-si extinda competentele! Sa discute despre buget-finante. Sa vina in plen daca au problema, dar avizul trebuie sa fie limitat la specialitatea comisie.

Primarul municipiului Baia Mare a intervenit.

Catalin Chereches: “Proiectul acesta de hotarare l-am intitiat eu, pentru ca asta-i filmul. Avem pe Bulevardul Bucuresti sau pe Bulevardul Independentei suficiente unitati comerciale care au acces la drumul public trecand peste un trotuar, trecand chiar peste o alveola verde.  Sa nu ajungem in situatia in care, facand acest lucru, va trebui sa revenim la toti cei care au astfel de intrari sau iesiri din proprietatile lor si sa trebuiasca sa le inchiriem trotuarul, sa le concesionam trotuarul sau zona verde.

Unul dintre consilieri l-a interupt si i-a spus ca acesta a fost un teren care a apartinut Maratex-ului.

Catalin Chereches: Nu cred ca acesta a fost un teren care a apartinut MARATEX-ului. Este un trotuar si vorbim despre o alveola verde. Terenul MARATEX-ului este terenul prin care se face eventual intrarea, este un teren care are caracter de acces cu drept de servitute. Eu nu inteleg de ce trebuie sa-l inchiriem acestor oameni 162 mp ca sa iasa. Inchiriem eventual doar cei 3-5 mp ca sa puna reclama. De ce nu am facut acest lucru la DEDEMAN, de ce nu am facut acest lucru la OMV, de ce nu am facut acest lucru la toate magazinele. Eu nu am niciun fel de problema ca incasam bani, dar de maine ma apuc si inchiriez la fiecare si bucata de trotuar si bucata de zona verde.

Cristian Niculescu Tagarlas: Domnule primar, stati un pic. Nu mai inteleg…eu am experienta administratiei publice locale suficienta ca sa inteleg de la domnul primar ca sustine un proiect de hotarare intr-o anumita varianta. Daca dumneavoastra considerati ca trebuie sa despovaram societatea de o resursa financiara veniti cu o solutie tehnica si dati accesul.

Catalin Chereches: “Pe acest teren se doreste a fi construita platform de iesire dintr-o pompa de benzina. Construirea se poate face pe un teren inchiriat?

Cristian Niculescu Tagarlas: ”Eu va ofer o alta posibilitate care sustine Baia Mare. Dispuneti dumneavoastra, domnule primar, realizarea accesului din cheltuiala bugetului local, pentru ca este o investitie in interesul baimarenilor, si terminam discutia asta.

Catalin Chereches: “Eu cred ca ar trebui sa avem aceeasi unitate de masura. De ce i-am tratat pe unii intr-un fel si pe altii in alt fel?

Cristian NiculescuTagarlas: “Care este opinia dumneavoastra?

Catalin Chereches: Opinia mea este ca, ori taxam accesul la drumul public pentru toti, de la mic la mare, incepand de cand am iesit cu masina pe poarta, in strada. Ori nu taxam pe niciunul. Eu ma intreb ca si cetatean daca e bine sau nu e bine.”

Cristian Niculescu Tagarlas: “Dar nu va puteti intreba asa ceva, pentru ca sunteti primar. Intrebati-va ca primar si rezolvati problema!”

Catalin Chereches: “Din punctul meu de vedere lucrurile sunt simple. Pentru 2-3 mp de care au nevoie ca sa-si puna o firma, pot inchiria. In rest, accesul la drumul public il face exact asa cum l-au facut si alte societati comerciale.

Cristian Niculescu Tagarlas: ”Va spun un singur lucru, domnule primar, ce se povesteste si nu-i legat neaparat de dumneavoastra. Va spun foarte cinstit. Se povesteste ca exista un grup de oameni care blocheaza acest proiect pentru ca nu au ajuns la o resursa si fac acest lucru intentionat.”

Cristian Niculescu i-a spus primarului ca nu crede ca solicitarile de trimitere a corpului de control si a Politiei Locale la locatia cu pricina ii apartin mai cu seama ca, toate controalele au concluzionat ca nu exista niciun fel de problema.

Catalin Chereches: “Nu este moftul meu acest proiect. Solicitarea de inchiriere a acestei suprafete a  fost facuta de catre beneficiarul acestei statii de benzina. Lucrurile sunt simple. Aici, singura problema este legata de domeniul public si domeniul privat. Daca domeniul era un domeniu public era o problema foarte mare sa ii lasam sa iasa pe bulevard. Fiind domeniu privat trebuie sa vedem care este titlul cu care putem sa acordam celor de la Rompetrol accesul la Bulevardul Bucuresti.

Polemicile au continuat, iar la final a venit si concluzia.

Catalin Chereches: “Rog colegii de la URBIS sa aduca un autobus sa ne urcam in el si sa mergem acolo sa vedem.

Proiectul de hotarare a fost respins de catre consilierii locali baimareni.

Contactat telefonic in aceasta dimineata, 26 iunie 2017, Cristian Niculescu Tagarlas a declarat pentru ZiarMM faptul ca:

“Din punctul meu de vedere sunt anumite interese obscure care blocheaza respectivul proiect care era de fapt perfect legal”.

 

Anamaria AVRAM

Print Friendly, PDF & Email
home camp 1
home camp 1
home camp 1

Related posts

7 Comments

  1. dan

    In loc sa incaseze sume frumoase prin inchiriere,plus amenajare pe propria cheltuiala,noi ne dam boieri.E o treaba cu faptul ca ar trebui sa fie o politica unitara dar nu putem compara niste mici buticuri care abia supravietuiesc cu niste granzi comerciali.In schimb pot sa amenajeze frumos,pe cheltuiala lor si sunt convins ca nu ar face bordurile cum le face Primaria,pe Hortensiei,B-dul Bucuresti sau 22 Decembrie,in totala batjocura.

    Reply
  2. dan

    Cind s-au obtinut aprobarile de construire a statiei, nu s-au facut demersurile pentru toate utilitatile?
    Se construieste ceva pe zona interioara si apoi se forteaza o utilitate ? Mi se pare o miselie aici.
    Daca statia este pe domeniu privat, de la inceput trebuiau obtinute avize pentru acces. Dupa aceea te apuci de construit. Fortarea avizelor/deciziilor ulterioare mi se pare premeditata.

    Reply
  3. maria

    Greșeala este la cei de la benzinărie: n-au înțeles că trebuie să meargă cu șpăguța pe la Cere Cheș…După care, cere cheș să dea fuga la preafericitul Sigheteanul, ca să-i sfințească șpăguța, astfel încât să nu mai pățească ce-a pățit cu șpăguța de la Șpan…

    Reply
  4. popohaci

    Ca persoana fizica sigur nu ai fi reusit sa obti avizele pentru A.C daca nu te controlau si intre dinti si ti-ar fi cerut avize inclusiv de la Preafericitul,sa nu cumva sa stai in calea lui Doamne-Doamne.

    Reply
    1. chinezu

      Sa faca un sens giratoriu acolo si iese si Mandra din pravalia lui direct in sensul giratoriu.Asa a fi primul consilier local care si-a tras un sens giratoriu.

      Reply
  5. D. Peter

    E ca si in bancul ala cu planorul care se prabuseste intr-un hambar si ciobanul care e martor zice :,,tara de r***t,atentate de c***t.”.Asa si noi ca oras,asta o fi ultima si cea mai mare problema a unei întregi administratii?

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *