Presa americana acuza Google ca obtine venituri de miliarde de dolari fara sa plateasca nimic creatorilor de continut

Reclame home 1

Asociatia profesionala a presei americane News Media Alliance acuza Google ca obtine miliarde de dolari fara sa plateasca nimic creatorilor de continut pentru produsele acestora, potrivit unui studiu publicat luni si a carui metodologie a fost contestata de Google si de mai multe cadre universitare, relateaza AFP, informeaza AGERPRES.

Studiul, realizat de cabinetul de consultanta Keystone pentru Media Alliance News, mentioneaza in mod special ca ”Google se bazeaza tot mai mult pe evenimente curente pentru a creste utilizarea produselor sale de catre consumatori”.

Gigantul californian a lansat in special Google News in 2006 pentru a prezenta utilizatorilor principalele informatii ale zilei, dar de asemenea pentru ”a mentine consumatorii in ecosistemul Google”, se arata in studiu.

In 2015, Google a implementat sistemul Accelerated Mobile Pages (AMP), care permite afisarea articolelor de presa mult mai rapid pe un telefon mobil. Componenta a Google, YouTube a lansat o noua interfata pentru a afisa continuturi informative in motorul sau de cautare.

In total, studiul estimeaza ca Google a generat venituri de 4,7 miliarde de dolari in 2018 prin continutul postat de mass-media. Google plateste editorilor o parte din veniturile publicitare pe care le genereaza din cautarile pe site-urile de stiri, insa asociatia considera ca suma este insuficienta.

Comisia pentru afaceri juridice a Camerei Reprezentantilor va organiza marti o audiere privind problema relatiilor dintre presa si principalele platforme internet, in special Google.

Un reprezentant al News Media Alliance urmeaza sa fie audiat cu aceasta ocazie, a anuntat luni organizatia de presa.

“Aceste calcule (…) sunt inexacte, dupa cum au subliniat mai multi experti”, a comentat luni un purtator de cuvant al Google. “Majoritatea cautarilor pe teme de actualitate nu produc publicitate”, a explicat el.

“In fiecare luna, Google News si Google Search (principalul motor de cautare) genereaza zece miliarde de clicuri spre site-urile de stiri, ceea ce duce la abonamente si venituri din publicitate”, a adaugat sursa citata.

“Exista probabil loc pentru o discutie serioasa despre discrepanta dintre veniturile pe care le obtine Google datorita editorilor si castigurile pe care editorii le castiga de pe urma Google”, a comentat Aron Pilhofer, profesor de jurnalism la Universitatea Temple.

“Dar a fabrica cifre in scopuri de lobby pentru a promova adoptarea unui proiect de lege submineaza credibilitatea noastra”, a adaugat Aron Pilhofer.

La sfarsitul lunii martie, Parlamentul European a adoptat o reforma a drepturilor de autor. Aceasta prevede in special crearea unui “drept invecinat” al drepturilor de autor pentru editori si agentiile de presa. Agregatorii sau retelele sociale ar trebui sa plateasca aceste grupuri media in schimbul reproducerii articolelor sau fotografiilor pe platformele lor.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *