Probleme tehnice la o cursa TAROM pe ruta Bucuresti – Baia Mare

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Compania nationala a recunoscut ca avionul ATR42, de pe cursa Bucuresti-Baia Mare, a aterizat marti dimineata la Cluj, pentru ca i s-a blocat maneta de putere a aeronavei.

Zborul a avut loc marti dimineata. Cei 34 de pasageri imbarcati la Bucuresti ar fi trebuit sa ajunga in Baia Mare in jurul orei 8.30, dimineata. La o jumatate de ora dupa decolare au aparut insa probleme.

”Am observat ca avionul mergea cu o inclinatie permanenta pe partea stanga. Dupa 10 minute, am fost anuntati de comandant ca avionul are o defectiune, o problema tehnica si va trebui sa aterizam de urgenta la Cluj-Napoca”, ne-a povestit Geani Mitroi, unul dintre pasageri.

In avion se afla si fostul ministru al muncii Dragos Pislaru. El a prezentat aceeasi varianta asupra evenimentelor din timpul zborului.

”Ne-a anuntat pilotul in mod concret ca exista o defectiune tehnica si trebuie sa aterizeze la Cluj-Napoca. Am realizat ca survolam de ceva vreme Aeroportul Targu Mures si era un zbor destul de dezordonat. Urca, cobora, dadea cercuri. Apoi a fost al doilea anunt in care ne-a anuntat ca defectiunea tehnica s-a rezolvat, dar ca procedura impune aterizarea la Cluj-Napoca”, spune Dragos Pislaru.

In timpul zborului, unii dintre pasageri si-au deschis telefoanele pentru a-si anunta familiile ca aeronava are o problema tehnica. ”Au fost niste momente groaznice”, spune Geani Mitroi.

La aterizarea in Cluj-Napoca, TAROM a pus la dispozitia pasagerilor un autocar catre Baia Mare.

Ce nu a spus insa este faptul ca temperaturile scazute au blocat maneta de putere a avionului – adica, acesta nu mai putea accelera sau decelera, pentru a se pregati de aterizare.

Cauza acestui blocaj a fost lipsa lubrifierii suficiente a unor cabluri din motor. Urmatoarea lubrifiere a cablurilor era programata de echipa tehnica la finalul lunii martie. Temperaturile scazute au grabit insa problemele.

Purtatorul de cuvant al companiei, Cristian Blana, a confirmat ca au existat probleme tehnice, provocate de temeperaturile scazute de la altitudinile inalte.

”In momentul in care a coborat altitudinea s-a remediat problema tehnica. Dar, safety first, s-a hotarat comandantul foarte bine sa aterizeze. Pasagerii au fost protejati”, spune el.

Mai multe pe Libertatea

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2