Profitul Nissan va scadea sub cel al Renault pentru prima data in ultimul deceniu

Nissan este in grafic sa nu-si indeplineasca tinta anuala de profit, castigand mai putin decat partenerul de alianta Renault, pentru prima data in ultimul deceniu, pe fondul dificultatilor cu care se confrunta cei doi producatori auto dupa scandalul in care este implicat fostul sef Carlos Ghosn, transmit Kyodo, Reuters si Automotove News, informeaza AGERPRES.

Al doilea producator auto nipon si-a inrautatit pentru a doua oara in acest an estimarile privind profitul operational in anul fiscal care s-a incheiat la 31 martie 2019. Astfel, Nissan ar urma sa inregistreze un profit operational de 318 miliarde de yeni (2,8 miliarde de dolari), fata de prognoza precedenta de 450 miliarde de yeni, din cauza costurilor mai mari din SUA, a mediului operational dificil si a impactului asupra vanzarilor al recentelor probleme ale corporatiei”.

Este cel mai redus nivel al profitului din anul fiscal care s-a incheiat la 31 martie 2010.

Conform estimarilor preliminare, Nissan va anunta in 14 mai un castig in dolari mai redus decat al Renault, pentru prima data de cand ambii producatori auto au raportat pierderi, in 2009. Pentru anul trecut, Renault a reportat un profit operational de trei miliarde de euro (3,4 miliarde de dolari). Cand Renault a preluat pentru prima data o participatie in Nissan, in 1999, grupul auto francez era mai profitabil decat Nissan. Renault si Nissan au un parteneriat din 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.

Vanzarile ar urma sa scada la 5,52 milioane de vehicule, fata de estimarea precedenta de 5,60 milioane de vehicule, iar in SUA livrarile ar urma sa se situeze la 1,44 milioane de vehicule, de la 1,46 milioane de vehicule previzionate anterior.
America de Nord este cea mai mare piata a Nissan, reprezentand un sfert din vanzarile sale globale.

Saptamana trecuta, publicatia nipona Nikkei anunta ca Nissan isi va reduce cu 15% productia globala in anul fiscal care se va incheia in martie 2020, renuntand la campania agresiva de expansiune promovata de fostul presedinte Carlos Ghosn.

Aceasta ar fi cea mai semnificativa reducere a productiei din ultimul deceniu, in conditiile in care producatorul auto nipon se confrunta cu vanzari slabe pe pietele externe, inclusiv in SUA, unde si-ar putea eficientiza operatiunile, sustine Nikkei.

Nissan vrea sa produca aproximativ 4,6 milioane de vehicule in anul fiscal 2019, a anuntat publicatia nipona, citand planurile comunicate de furnizorii producatorului auto. Decizia va afecta probabil castigurile si ar putea deteriora alianta Nissan cu producatorul auto francez Renault SA, informeaza Nikkei fara a da amanunte suplimentare.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 1