Proiectul aeroportului blocat de birocratia si sictireala din ministere

Reclame home 1

In cadrul proiectului de investitii realizat la Aeroportul Maramures este cuprinsa realizarea imprejmuirii de securitate perimetrala si modernizarea drumului perimetral.

In cazul neexecutarii lucrarii in conformitate cu normele specifice in domeniul securitatii aeroportuare si a modernizarii drumului perimetral aferent, nu se va putea relua activitatea operationala aeroportuara, iar Autoritatea Aeronautica Civila Romana va fi in imposibilitatea de a certifica aerodromul, fapt care va avea consecinte negative economice si sociale pentru R.A. Aeroportul International Baia Mare si implicit pentru judetul Maramures. Necesitatea acestor lucrari s-a impus ca urmare a masurilor recomandate de auditurile de securitate realizate pe aeroport de autoritatile cu atributii in domeniu.

Pentru ducerea la indeplinire a acestor obligatii este nevoie de transferul unei suprafete de aproximativ 1,3 ha din domeniul public al statului in domeniul public al judetului Maramures. Terenul in discutie este administrat de Ministerul Transporturilor prin Aeroclubul Teritorial Alexandru Papana Baia Mare. De 1 an, conducerea aeroportului si Consiliul Judetean au facut toate demersurile pentru a obtine Hotarare de Guvern necesara transferului de proprietate. Documentul nu a trecut nici pana azi procedurile avizarii.

„De 30 de luni aeroportul este neoperational. Acest lucru are efect negativ asupra sectoarelor economiei judetului Maramures. Intentia celor care conduc aeroportul este de a deschide aerogara si catre zboruri internationale. In aceste conditii Aeroportul International Maramures va intra sub incidenta normelor impuse de traficul aeroportuar de frontiera, ceea ce face obigatoriu transferul celor 1,3 ha. Am facut o interpelare catre premierul Viorica Dancila in care am solicitat precizari privind stadiul de avizare al proiectului, cate luni trebuie sa mai treaca pentru ca acesta sa devina HG si ce masuri va lua pentru a nu se bloca la nesfarsit aceasta investitie”, a spus deputatul USR de Maramures, Vlad Emanuel Durus.

Dupa doua luni de la depunerea solicitarii, parlamentarul maramuresean a primit raspunsul de la cabinetul primului ministru. Premierul nu a precizat nimic despre masurile pe care le va lua pentru a urgenta autorizarea si adoptarea HG. In schimb, in raspuns a fost detaliata procedura in care se gaseste solicitarea aeroportului.

Va prezentam etapele blocajului care dureaza de 1 an, asa cum au fost ele descrise in raspunsul oferit de primul ministru.

– In 6.07.2017 proiectul de act normativ a fost trimis spre analiza si avizare institutiilor avizatoare (Ministerul Dezvoltarii Regionale, Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Justitiei)

– In 23.08.2017 Ministerul de Finante a transmis propuneri si observatii precum si solicitarea de noi documente

– In 5.10.2017 proiectul de act normativ este restituit , avizat negativ, de catre Ministerul Justitiei

– In 1.11.2017 a fost reluat circuitul intern de avizare

– In perioada 5.11.2017- 29.01.2018 proiectul de act normativ s-a aflat spre analiza si avizare la cabinetul ministrului Felix Stroe

– In 2.02.2018 a fost reluat circuitul de avizare interna, ca urmare a modificarilor intervenite in structura Guvernului Romaniei (n.n- s-a schimbat Guvernul, dupa demisia lui Tudose)

– In 8.02.2018, proiectul de act normativ, refacut, a fost retrimis pe circuitul extern de avizare

– In 26.02.2018 Ministerul Justitiei transmite Ministerului Transporturilor alte observatii si propuneri (nn-trecusera 8 luni de la depunerea proiectului spre avizare, timp in care Ministerul Justitiei nu a venit cu nici o observatie)

– In 16.03.2018 Ministerul Dezvoltarii transmite Ministerului Transportului alte propuneri si observatii

– In momentul de fata proiectul se afla in curs de refacere si completare cu documente la Aeroclubul Roman

USR Maramures

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Related posts

2 Comments

  1. Felix

    Asa cum spunea dl Zetea, aeroportul ar putea fi functional incepand cu luna iunie; singurul lucru gresit este ca nu va fi in 2018, la modul in care stau lucrurile si in care efectiv stau pe loc avizarile si hartiile. Nu ar fi mai bine sa dam declaratii doar dupa ce intindem panglica pentru taiere????

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *