septembrie 22, 2019

Proiectul de act normativ pentru reglementarea activitatii de ridesharing, publicat joi seara pe site-ul Ministerului Transporturilor

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2

Proiectul de Ordonanta de urgenta a Guvernului privind reglementarea activitatii de ridesharing a fost publicat joi seara pe site-ul Ministerului Transporturilor, informeaza AGERPRES.

Proiectul de OUG privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto are in vedere crearea unui sistem unitar de reglementare a activitatilor de transport alternativ, care functioneaza prin intermediul unor platforme digitale, prin autorizarea administrativa a acestora pe o perioada de trei ani, atat in ceea ce priveste platformele digitale, cat si operatorii de transport alternativ. Prin urmare, proiectul devine un instrument care intregeste cadrul juridic aplicabil transportului de tip urban si isi propune asigurarea unor masuri de supraveghere a pietei pe perioada de autorizare, astfel incat dupa aceasta perioada sa fie posibila o evaluare a eficientei actului normativ.

Reprezentantii companiilor de transport alternativ au ajuns, joi, la un acord cu reprezentantii Guvernului in ceea ce priveste proiectul de Ordonanta de urgenta dedicat aplicatiilor de profil din Romania, iar noile reglementari vor asigura conditii egale de autorizare intre aplicatiile de transport alternativ si companiile de taxi, se arata intr-un comunicat de presa al Clever, transmis AGERPRES.

Potrivit prevederilor agreate cu privire la transportul alternativ si cuprinse in proiectul de Ordonanta de urgenta, toti soferii trebuie sa fie autorizati pentru transport alternativ, sa detina cazier judiciar, avize medicale si psihologice, sa detina atestat de conducator auto profesionist, sa plateasca asigurari si sa detina o casa de marcat pentru tranzactiile efectuate cu plata in numerar.

De asemenea, toate aplicatiile de transport alternativ trebuie sa fie autorizate de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale si sa achite o taxa anuala calculata in functie de numarul de masini inrolate, in timp ce autoturismele care desfasoara transport alternativ trebuie autorizate de catre Autoritatea Rutiera Romana (ARR) si sa respecte standarde de vechime.

“Sustinem intentia Guvernului de a crea conditii egale intre soferii de taxi si cei de transport alternativ, promovand o concurenta loiala intre cele doua tipuri de servicii pe piata din Romania, care sa protejeze cetatenii, soferii si sa contribuie la cresterea calitatii serviciilor de transport. Clever a reprezentat atat interesele soferilor de taxi, cat si dezvoltarea generala a serviciilor de transport, in contextul in care piata se confrunta cu un deficit mare pe zona de transport de pasageri. Am avut, astazi, un dialog constructiv cu autoritatile si ne asteptam ca Ordonanta de urgenta pentru reglementarea aplicatiilor sa fie adoptata saptamana viitoare, pentru a putea reveni la conditiile optime de functionare a pietei”, a declarat Anca Gherle, public affairs manager, Clever.

In acelasi timp, Asociatia pentru Economie Digitala, din care face parte din compania Clever, precizeaza, intr-un comunicat transmis AGERPRES, ca Executivul a promis ca va pune in dezbatere publica, joi, un proiect de OUG in acest sens.

“Am avut, astazi (joi, n.r.), o noua intalnire la Ministerul Transporturilor cu grupul de lucru pentru reglementarea serviciilor ridesharing. Guvernul a promis ca va pune in dezbatere publica, astazi, un proiect de OUG in acest sens. Am ajuns la un consens privind o parte din propunerile pe care le-am facut, dar asta nu inseamna nimic concret. Punerea in dezbatere publica nu schimba cu nimic faptul ca soferii sunt vanati pe strazi, iar pasagerii nu pot gasi o masina. Credem ca e importanta adoptarea ordonantei in prima sedinta de Guvern. Numai in acest fel se poate corecta nedreptatea fata de soferi si pasageri. Cele aproape 300.000 de semnaturi ale petitiei #continuam, stranse in mai putin de 72 de ore arata, daca mai era nevoie, ca aceste servicii sunt dorite de romani si fac o diferenta in viata a zeci de mii de soferi care isi intretin astfel familiile”, mentioneaza sursa citata.

Premierul Viorica Dancila a anuntat ca, joi, proiectul de ordonanta de urgenta privind reglementarea activitatii de ridesharing va fi pus in consultare publica, urmand ca acest act normativ sa fie adoptat saptamana viitoare.

Datele oficiale arata ca, in prezent, aplicatiile de mobilitate urbana sunt folosite de circa 2,5 milioane de romani.

Asociatia Coalitia pentru Economie Digitala este o organizatie independenta care reprezinta principalele companii de ridesharing si e-hailing din Romania: Uber, Bolt si Clever.

Reclame home 1
Reclame home 1

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *