Raport OMS: Copiii sunt ”bombardati” cu reclame ascunse la alimente nesanatoase

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

copii_internetCopiii din Europa sunt bombardati cu reclame digitale ascunse si anunturi publicitare care promoveaza alimentele bogate in grasimi, zahar si sare, ce le dauneaza sanatatii si contribuie la problema obezitatii de pe continent, au atras atentia, vineri, expertii Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), informeaza Reuters, transmite AGERPRES.

Cercetatorii au cerut factorilor decizionali sa faca mai mult pentru protejarea copiilor de mesajele din reclamele la produsele de tip ”junk food” de pe site-urile de internet, din jocuri — cunoscute ca ”advergame-uri” — si din alte forme de continut digital.

”Guvernele au considerat ca preventia obezitatii in randul copiilor este prioritatea politica numarul unu, totusi noi descoperim in mod constant ca acestia — cel mai vulnerabil grup — sunt expusi la nenumarate tehnici ascunse de marketing digital ce promoveaza alimentele cu continut ridicat de grasimi, zahar si sare”, a declarat Zsuzsanna Jakab, director regional pentru Europa al OMS. Aceasta a adaugat ca in absenta unei reglementari eficiente a media digitale in multe tari, copiii sunt din ce in ce mai expusi la tehnicile de marketing persuasive, adaptate individual, pe care parintii le pot subestima sau pe care nu le cunosc. ”Deseori, parintii nu vad aceleasi reclame sau nu urmaresc activitatea online a copiilor lor; de aceea, multi subestimeaza scala problemei”, mai arata OMS, potrivit sursei citate.

Potrivit lui Gauden Galea, expert al OMS in boli cronice si in promovarea sanatatii, accesul direct la copii al companiilor de publicitate si al producatorilor de alimente ar putea avea ”consecinte uriase atat economice cat si asupra sanatatii”.

Potrivit raportului, in conditiile existentei unui deficit in ceea ce priveste reglementarile eficiente sau controlul asupra marketingului digital, copiii sunt deseori expusi publicitatii online prin platforme digitale care colecteaza date personale.

Marketingul digital ii poate angaja pe copii prin experiente emotionale si amuzante si, in plus, ii poate incuraja sa impartaseasca prietenilor aceste experiente, potrivit raportului care descrie acest lucru drept ”un cocteil dubios atunci cand e utilizat pentru a promova mancarea nesanatoasa”.

Circa doua treimi dintre copiii care au o greutate peste cea normala inainte de pubertate vor fi supraponderali in prima parte a vietii adulte si au un risc crescut de a dezvolta boli cronice, precum diabet, boli de inima si cancer la o varsta frageda. Aproximativ 25% dintre scolarii din Europa sunt supraponderali sau obezi, se mai arata in raport.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *