Razvan Cuc: Proiectele de infrastructura ce vor fi lansate in licitatii cumuleaza in jur de 5 miliarde de euro

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

Proiectele de infrastructura ce vor fi lansate anul acesta in licitatii in domeniul transporturilor cumuleaza in jur de cinci miliarde de euro din fonduri europene, a declarat, miercuri seara, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, informeaza AGERPRES.

„Toate proiectele pe care vi le-am enuntat: ringul zero al Bucurestiului, Sibiu-Craiova, Pitesti — Sibiu, Podul de la Braila sunt proiecte care cumuleaza in jur de 5 miliarde de euro. Sunt proiecte noi, erau proiecte mature care puteau fi facute si de altii si probabil acum ar fi fost la stadiu de executie. Toata lumea vorbeste de proiectele fazate care vin din urma, dar avem foarte multe proiecte mature, proiecte care pot fi lansate, proiecte de anvergura, care ajuta la dezvoltarea si cresterea economica a Romaniei si implicit a absorbtiei de fonduri europene”, a spus ministrul, la TVR1.

Dintre proiectele fazate, Razvan Cuc a facut referire la loturile 3 si 4 ale autostrazii Lugoj — Deva de pe Coridorul 4, la loturile 3 si 4 de pe autostrada Sebes—Turda si cei trei kilometri de autostrada de la intrarea in Bucuresti de pe Autostrada A3, care vor fi dati in folosinta pana la sfarsitul acestui an.

„La sfarsitul anului vom avea 90 de km functionali. In luna septembrie — octombrie probabil vom avea cei 3 km de la intrarea in Bucuresti de pe A3 si, ulterior, la finalul lunii octombrie — noiembrie vom avea si loturile 3 si 4 Sebes-Turda si 3 si 4 Lugoj — Deva. Deja am inaugurat 15 km de autostrada”, a precizat Cuc, adaugand ca acestea sunt proiecte fazate, care vin din exercitiul 2007 — 2013, din Programul Operational Sectorial Transporturi.

El a anuntat ca s-a discutat despre un „force-task” intre ANAP si Ministerul Transporturilor care are ca obiectiv reducerea timpilor la urcarea in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) a proiectelor de infrastructura pentru proiectare si executie.

„Astazi a fost discutata crearea unui task-force intre ANAP si MT, care sa reduca timpii cand aducem in discutie urcarea proiectelor de infrastructura pe SEAP pentru proiectare si executie, pentru ca in perioada urmatoare vom lansa foarte multe proiecte. Deja am urcat pe SEAP saptamana aceasta si saptamana trecuta obiective de investitii si ne-am propus sa continuam in acelasi ritm alert, pentru ca am facut anumite promisiuni si in deplasarile pe care le-am avut in judete vizavi de proiectele de infrastructura mare”, a explicat Razvan Cuc.

Potrivit acestuia, saptamana viitoare se vor scoate la licitatie proiecte vechi, mature, „scoase din sertar”, cum ar fi podul de la Braila, un proiect in valoare de aproape 500 de milioane de euro.

„Noi avem o atitudine proactiva la MT si, impreuna cu noua conducere a CNAIR, am scos proiectele vechi din sertar, care sunt proiecte mature, proiecte la care avem Hotarare de Guvern cu indicatori tehnico-economici si cu acordurile necesare si le scoatem la proiectare si executie, practic, grabind pasii de implementare. In perioada imediat urmatoare, saptamana viitoare, vom urca pe SEAP pentru proiectare si executie — deja am urcat Varianta de Ocolire Timisoara, pe centura de nord legatura DN 2 cu A2 — urmeaza sa ridicam saptamana viitoare podul de la Braila.

Desi spusesem ca il vom ridica pentru proiectare si executie pe SEAP undeva la jumatatea lunii mai, iata ca reusim de data asta sa venim cu un termen mult mai rapid si saptamana viitoare vom urca si proiectarea si executia acestui proiect. Are termen de executie 24 de luni, daca nu vom avea contestatii. Proiectul are valoarea de 488 milioane de euro fonduri europene pe POIM”, a aratat Cuc.

Acesta a subliniat ca autoritatile din domeniul transporturilor nu se bazeaza doar pe proiectele fazate, ci sunt si proiecte noi.

„Un alt proiect asumat prin programul de guvernare este, bineinteles, Coridorul 4, inchiderea Coridorului 4 Constanta — Nadlac, este lotul de autostrada Sibiu — Pitesti. Acest proiect l-am gasit suspendat cand am venit in minister si aici ma refer la elaborarea studiului de fezabilitate pentru cele cinci sectiuni. A fost suspendat contractul pentru elaborarea SF. Ne-am intalnit cu firma care presteaza serviciile de elaborarea a studiului de fezabilitate, am deblocat contractul, ni s-a livrat in data de 15 martie, dupa cum am fixat si termenul cu cei de la firma respectiva, studiul de fezabilitate pentru loturile 1 si 5, astfel incat, pana la sfarsitul lunii iunie, vom urca pe SEAP proiectarea si executia pentru cele doua sectiuni: sectiunea 1 si sectiunea 5. Termenul de finalizare este undeva la 24 de luni”, a precizat ministrul.

De asemenea, Razvan Cuc a facut referire la ringul zero al Bucurestiului, un proiect pentru care se va lansa procedura pentru proiectare si executie tot spre sfarsitul lunii iunie.

„Practic, este o centura la profil de patru benzi care va inchide Coridorul 4. Centura de nord deja este extinsa la patru benzi, mai avem o portiune DN2 — A2 din centura de nord pe care am scos-o la licitatie saptamana aceasta”, a spus oficialul MT.

Ministrul Razvan Cuc a mentionat si drumul expres Craiova — Pitesti, proiect prevazut initial ca avand profil de autostrada.

„Este un proiect pentru care avem un studiu de fezabilitate. Au fost foarte multe discutii privind acest proiect ca nu facem autostrada si facem un drum expres. Singura diferenta este banda de urgenta. Dar, tinand cont ca avem un acostament la acest drum expres de 1,5 metri fata de 0,5 metri cat este la profilul de autostrada, practic vine sa suplinim aceasta banda de urgenta.

Eu l-as numi drum de mare viteza, pentru ca are toate caracteristicile similare cu profilul de autostrada si lucrul cel mai important este ca economisim doi ani din economia proiectului. Daca mergeam pe varianta actuala, mai intai elaboram studiul de fezabilitate si proiectul pentru Pitesti-Craiova la profil de autostrada. Asa, avand acord de mediu, avand indicatori, scutim doi ani si scoatem proiectarea si executia pana la finele lunii iunie 2017”, a precizat el.

Nici Moldova nu a fost uitata, potrivit ministrului.

„Foarte important este ca nu am uitat nici proiectele din Moldova. Avem lansata procedura pentru selectarea firmei care va elabora studiul de fezabilitate si proiectarea tehnica pentru Coridorul 9 Ploiesti — Buzau — Focsani — Bacau — Pascani, urmand ca in luna mai sa desemnam castigatorul pentru elaborarea studiului de fezabilitate si proiectului tehnic. De asemenea, am avut o intalnire cu cei de la CNAIR si am vorbit despre autostrada Montana Tg. Mures — Ditrau — Tg Neamt — Iasi si podul de la Ungheni. Atat Coridorul 9, cat si sectiunea Tg. Mures — Tg. Neamt, erau prevazute in Master Plan din 2020 pentru a fi implementate.

Noi le-am tras mai aproape prin programul de guvernare… Aceasta a fost una dintre hibele foarte mari ale managementului ministerului de anul trecut. Avand proiecte si studii de fezabilitate in dulap, trebuiau scoase si promovate si astfel cream si premisele unei implementari mult mai rapide a proiectelor de infrastructura. Pe Tg. Mures — Ditrau contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate fusese suspendat. Il desuspendam in urmatoarele doua saptamani si dam drumul la documentatia tehnica. Sectiunile Ditrau — Tg. Neamt si Tg. Neamt — Iasi sunt obiective separate, vom audita intern volumele de studii de fezabilitate pe care le avem din 2011 si incercam sa scoatem proiectare si executie pana la finele anului si pe aceste tronsoane”, a spus Cuc.

El a adaugat ca se lucreaza si la autostrada Transilvania, iar saptamana viitoare va ajunge la ANAP pentru consultare caietul de sarcini pentru Pasajul de la Popesti si de la Berceni.

„Deci, nu omitem nici Centura Bucurestiului existenta si multe alte proiecte pe care le avem in vedere. Aici am vorbit strict despre proiectele majore, astfel incat sa reiasa foarte clar ca avem buget alocat, avem termene foarte clare, avem termene precise si urmeaza si o monitorizare foarte intensa si bineinteles daca voi lua masuri cu privire la nemobilizarea vreunui antreprenor va voi informa”, a dat asigurari ministrul Transporturilor.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2