“Record Store Day”, festivalul discului de vinil

Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general
Reclame home general

In urma cu zece ani, discul de vinul se vindea cu cativa dolari sau ajungea la gunoi. El revine insa astazi in forta, spre marea surprindere a magazinelor independente care au lansat festivalul discului, care a ajuns sambata la cea de a zecea editie, relateaza AFP.

Cu Metallica cap de afis la prima editie, organizatia a vandut 10.000 de discuri de vinil cu showul din acea zi. Acest lucru s-a dovedit a fi o revelatie pentru Michael Kurtz, cofondator al Record Store Day.

“Asta m-a facut sa inteleg ca suntem pe calea cea buna. Am descoperit ceva ce nimeni nu si-ar fi putut imagina”, a afirmat el.

Festivalul, care a fost infiintat ca o reactie la enorma piata cucerita de sectorul digital in ultimul deceniu, se deruleaza in cateva mii de magazine sambata pentru al zecelea an consecutiv, dovada a entuziasmului popular pentru discul de vinil.

Evenimentul a castigat in amploare de la prima editie a Record Store Day pana la niveluri care nu s-au mai inregistrat din anii 1980. Cabinetul Deloitte apreciaza ca cifra de afaceri a industriei discurilor de vinil va atinge un miliard de dolari in acest an, in contextul in care vanzarile de CD-uri si descarcarile electronice sunt in scadere.

In Marea Britanie, unde renasterea discului de vinil a fost deosebit de importanta, discurile au generat in 2016 mai multe venituri decat castigurile publicitare ale platformelor de streaming muzical.

“Pentru fanul de muzica mai in varsta, oameni de varsta mea, era un lucru romantic sa ne putem cumpara discurile preferate si apoi versiunile speciale ale acestor albume”, a spus Michael Kurtz, imbracat cu un tricou cu vedeta punk Iggy Pop.

Barbatul de 59 de ani este de parere ca revenirea discului de vinil, aparata si de Elton John, un sustinator al festivalului, a permis unei noi generatii sa descopere acest suport. “Este un mod de a raspunde sectorului digital”, a precizat el.

Organizarea acestui festival a fost o veste buna pentru Erika Records, companie cu sediul in comitatul Orange, din statul California, si care nu a incetat niciodata sa produca discuri de vinil. Productia sa a crescut de opt ori in actualul deceniu, fiind acum de 20.000 de discuri pe zi.

“Relansarea vinilului a fost foarte buna pentru noi”, a spus Ma Nerriza Dela Cerna, responsabila in cadrul Erika Records, singura uzina americana care produce discuri de vinil personalizate pentru artisti. Compania a refuzat totusi sa includa sangele membrilor unui grup in procesul de fabricatie a unui disc de vinil.

“Multi oameni spun ca industria discului de vinil va incepe sa scada in cele din urma”, a adaugat ea. “Personal, nu cred ca se va intampla acest lucru (…), noi prezentam vinilul unui alt public in fiecare zi”, a precizat Ma Nerriza Dela Cerna.

Record Store Day si Erika Records isi au radacinile amandoua in munca cu casele de discuri independente. Totusi, de-a lungul anului, marile case de discuri s-au alaturat Record Store Day, spre satisfactia lui Michael Kurtz, care vede in aceasta apropiere o garantie a supravietuirii discului de vinil.

Omul din spatele festivalului si-a exprimat totusi ingrijorarea ca marile case de discuri le vand direct clientilor, ocolindu-i pe micii comercianti independenti.

Discul de vinil cunoaste un succes important in rock, jazz si muzica clasica, dar a avut mult mai putin impact in ultimul deceniu in genuri precum rap-ul, in care artistii se orienteaza spre streaming.

Chiar daca discul de vinil reprezinta o parte tot mai importanta a pietei muzicale, rata de crestere in SUA a incetinit la 4% in 2016.

“Muzica a avut mereu un nucleu de 10 pana 15% din populatie care cumpara viziunea completa a artistului, fie pe CD, fie pe disc de vinil”, a spus Michael Kurtz, apreciind ca piata se stabilizeaza.

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *