Regimul militarizat al colonelului Pop Rapidu’, spaima soferilor URBIS

Reclame home 1
Reclame home 1
Reclame home 1

In diminetile linistite, la ora cand gunoierii din schimbul de noapte inca mai motaie pe sub balcoanele blocurilor din oras, iar pestii fac casa socotind incasarile din zona Crenguta si Auchan, in capatul de nord al orasului porneste concertul silentios al motoarelor, mult mai placut auzului decat pe vremea edilatului parintelui sinergiei transportului cosmico-urban.

Pana si riveranii din vechiul cartier muncitoresc Grivita se intorc pe cealalta parte, fara a mai sari din pat, asa cum faceau in anii cand porneau Ikarusurile vechi si paradite, generand un vuiet asemanator unui regiment de tancuri T 34, iesit in tromba la alarma.

De cateva luni, la Urbis a coborat armata din pod, colonelul ISU in rezerva, fost comisar sef de politie TF, Frontiera si OP, incepandu-si activitatea zilnica cu un fel de revista de front, atat doar ca de aceasta data nu mai racneste “traiti-ul” regulamentar un subofiter, ci un dispecer obosit si partial nedormit.

In ultimii zece ani, societatea de transport in comun a jucat rolul fiicei risipitoare a municipiului, fatuca natanga si saracuta de minte, care nu lua nota de trecere la nici o materie, motiv suficient pentru ca taicutul snob sa verse lunar cateva miliarde in haznaua fara fund a capusei orasanesti.

Autobuze tot mai rablagite, statii in care ploua si sufla vantul, chioscuri in care abia incapeau un boschetar si o prostituata sluta, si multa… multa indisciplina, incepand de la sediul din care pana si cainii vagabonzi emigrasera pe Craica, si terminand cu batalionul de manivele nebarbierite, majoritatea mirosind a transpiratie si nemultumire.

An dupa an, director dupa director, societatea fosta regie mergea din pierdere in pierdere, generand in bugetul administratiei locale o gaura neagra imensa, de tip barbulian cu influente klingoniene. Uns cu surle si trambite ca pres al Consiliului de Administratie, marele om, devenit si mai mare in ultimii ani, a dat din nou dovada unei incapacitati manageriale crase, ducand societatea pana la un pas de incapacitatea de plata.

Degeaba tunau si fulgerau consilierii locali in frunte cu fostul vice Mitica PSD, cerand rapoarte peste rapoarte si bilanturi contabile, caci totul era in zadar, organigrama Urbis fiind umpluta, sub obladuirea city managerului Barbul, de VIP-uri cu rang de nasi, fini, gineri, nepoti si alte specii cu diplome private si masterate la fara frecventa.  Decizia de numire a col(r) Pop la comanda batalionului auto se pare ca a fost de bun augur, dincolo de nemultumirile si bombanelile personalului care nu mai poate bricola la liber motorina, cauciucuri si piese de schimb.

Chiar daca dimineata nu se inalta drapelul unitatii si nu se intoneaza onorul obisnuit unui comandant, baimareanul vede o altfel de, atitudine de la autobusele curate si lustruite pana la comportamentul in trafic, punctualitatea si eficientizarea traseelor. Fara a fi un sef mesianic, noul manager ajuns in sfarsit… general de coloana auto stie artimetica elementara si modul in care se calculeaza consumul de carburanti, motiv pentru care a si construit doua camere de arest si un pluton de executie pentru cei care misca in front. Ii recomandam ca printre clientii la tambal sa fie si presul de la CA, marele om priceput la toate si nimic, cel care nu-i asa, nu are nici o raspundere pentru haosul si pierderile societatii, dupa ani de management gresit.

Urbis este pe un drum bun, dar pana la a ajunge pe profit si a rambursa subventiile primite din buzunarul municipalitatii mai are de tras cativa ani buni, motiv pentru care ii facem directorului general (colonel in rezerva) urmatoarele recomandari: sa redimensioneze aparatul administrativ mult prea stufos si lipsit de eficienta trecandu-i la matura, mop si cheie combinata pe cei pilosi, dar indemanosi, sa decimeze corpul tehnic pana la minimum necesar, incepand cu sefii care fac falci si hemoroizi de prea mult stat in fund, sa scape de personalul auxiliar din chioscurile de bilete si armata de controlori corupti, dar mai ales sa intre cu cravasa printre soferii care inca mai au probleme comportamentale.

Caci , dle Colonel, asa cum nu ai voie sa vorbesti in formatie, sa fumezi in mars, sa dormi in planton sau sa canti in serviciul de garda, nici soferii dv care transporta oameni si nu sfecla furajera nu au voie sa vorbeasca la telefonul mobil in trafic, sa fumeze sau sa manance la volan si sa circule cu viteza mare, punand in pericol siguranta in trafic si securitatea calatorilor.

As vrea sa apuc vremurile cand imi voi dori sa renunt la masina personala pentru a folosi serviciile Urbis sau, de ce nu, epoca in care transportul in comun in Baia Mare sa fie gratuit nu doar pentru privilegiatii urbei, ca in acele comunitati unde taxele si impozitele sunt suficiente pentru a proteja mediul si sanatatea comunitatii, in detrimentul miilor de poluatori individuali. Avem peste 50.000 de automobile in municipiu si doar o singura viata de care ne batem joc in fiecare zi!

Cato CENZORUL

Print Friendly, PDF & Email
Reclame home 3
Reclame home 3
Reclame home 3

Related posts

11 Comments

  1. Ardelean

    asa om trebuie si in posturi;e de director si sef de compartimente de la primarie unde se mai fura inca , ori poate de aceea a fost numit Vasile Barbul in postul respectiv sa mai fure ?.da disciplina nu inseamna armata inseamna respectarea fisei postului si pregatire corespunzatoare, felicitaari directorului Pop care a starpit o haita de talhari in care actiona si Barbul de aceea a primit postsuls respectiv sa mai poata fura.

    Reply
    1. u.u

      Pentru. Doamna vasilica sau cum o cheama (primul mesaj) esti cumva vreo participanta la concursul pentru oostul de director URBIS? Ca sa stiu cum sa te „tratez”adica…tu nu pre sti ce inseamna MANAGERIAT!!!ATATA timp cat omul asta Pop Ion (RAPIDU’) a fost sef in pol de front,director al directiei Radauti…inspector sef isuc…eu cred ca are ceva dearata si chiar isi da silinta omul asta.tu,daca ai condus numai un chiosc amarat,nu ai de unde sa stii ce inseamna manageriat.asta nu a fost pus se la atatea institutii fara a nu avea ceva in spate,fara a nu lasa rezultate pe unde a fost.sunt frustrati destui pe lumea asta,unii sunt frustrati ca s-au nascut;nicio problema,i-a o funie,sapun si…se rezolva…Din cate am urmarit de ceva timp,omul asta chiar iese pe PLUS cu aceasta institutie,asta inseamna ca totusi „militaria” da rezultate.In romania,la halul in care s-a ajuns,ca sa faci ceva din ce a mai ramas,militarie e chiar putina.

      ps.nici macar tepes nu ne-ar scoate din mizeria in care am ajuns.
      BAFTA DOMNULE POP,VA SUSTIN,SI VOI FII ALATURI DE DUMNEAVOASTRA IN DEMERSURILE PE CARE LE FACETI

      Reply
  2. alina

    Dejaba a-ti angajat controlori colorati sa controleze, ei controleaza doar pe sarite, cei de pe Horia si Electrolizei tot necontrolati raman pentru ca sunt prieteni intre ei si nu ii coboara jos din autobus.Oricum merg doar doua statii de autobuz de la Cuprom pana la paiata de alimente dar suficient sa inghesuie calatorii care au abonament si bilet ( si nu este chiar iefin).Oare din acest motiv nu sunt coborati jos din autobus ca merg doua statii
    Au facut treaba doar la inceput dar acuma se pare ca au intrat pe felie si gata cu controlatul.

    Reply
  3. POP ELVIRA

    Desi nu au fost agreati in viata civila, tocmai pentru ca stiu sa coboare armata din pod, se pare ca in functiile in care sint pusi, fostele cadre militare fac treaba nu gluma. Bravo lor.

    Reply
  4. the baimarean

    d-l cato ,un comentator cu inclinatii tiranofile declarate ,a mai dat o data cu bata in balta pe aici cand ne invatza pe un ton superior ca primaria e pe drumul cel bun. Daca i se argumenta ca foarte probabil avem de a face cu o lichea dintr-o familie de lichele ne provoca sa venim cu dovezi desi se cam stia despre ce e vorba.Acum din nou d-l cato ridica in slavi un administrator cu apucaturile unui capo di tutti capi care cica o sa faca URBISUL sa bubuie pe profit incat o sa uitam sa-i tragem la raspundere pe cei care au fost implicati in achizitionarea autobuselor la suprapret.Interesant cum acest domn cato mascheaza cu vorbe mestesugite detalii critice ale unei situatii.”Dumnezeu e in detalii”, d-le cato.(Ludwig Mies van der Rohe).De aceea ne plac lucrurile bine facute .

    Reply
    1. Teo

      Subscriu….. 🙂 …a se cauta in activitatea domnului colonel si „realizarile” pe timpul mandatelor sale de SEF la diferite institutii publice precum si ale „gruparii” care l-a propulsat in diferite functii de conducere….nu de alta dar informatia trebuie sa fie completa !

      Reply
  5. dilau

    mai cato, da-o dracului de treaba.daca soferii sint problema urbis-ului mai bine inchidem si umblam pe jos.fura si aia cite o canistra pe saptamina /luna. fa un calcul sa vezi cam cit reprezinta, ca tot ai scoli inalte.treaba cu gratis pentru toata lumea poti s-o uiti.

    Reply
    1. the baimarean

      imi este greu sa nu fac legatura intre modul pervers prin care e promovat acest personaj dubios zis Rapidu pe emm si aceeasi promovare la fel de lipsita de onestitate intelecuala facuta de comentatorul cato cenzorul.D-le Cato,sunteti cumva in acelasi cocktail de interese cu cereches si zelosul consilier al primarului atila somogyi?

      Reply
  6. vasilica

    Dumitrescu Marius
    16 Feb 2014
    17:05
    In ajun de Anul Nou mai precis incepand cu seara zilei 27 decembrie, pana aproape de mijlocul lunii ianuarie postul local de televiziune, eMM, anunta obsedant pe burtiera jurnalelor de stiri intentia frumosului nostru primar de a pune ordine in curtea societatii de interes local, Urbis SA. Prin oficiosul electronic, al primariei Baia Mare, eram informati ca fostul politist Ion Pop, concurent de unul singur, numit pe postul de director general al acestei societati, urma sa fie secondat incepand cu sfarsitul lunii ianuarie de un nou director tehnic.

    In comunicatul de presa al ziarului cu acelasi nume, celui care trebuia sa fie upercutul managerului pugilist, i se cereau sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii pentru a fi angajat (citam din anunt): “experienta in administrarea/managementul unor societati comerciale sau institutii publice sau in exercitarea unor profesii liberale in domeniul de activitate al functiei pentru care candideaza; studii superioare tehnice de lunga durata; experienta in domeniu de cel putin 8 ani; competente de management: etica si integritate, orientare catre obtinerea de rezultate, planificare si organizare, capacitatea de a lua decizii”.

    Sceptica in ceea ce priveste onestitatea a tot ceea ce inseamna concurs “pe bune” intr-o institutie publica, cu atat mai mult a unei institutii condusa prin intermediul unui consiliu de administratie marioneta, am asteptat cu rabdare sa vad pana unde poate merge ipocrizia si lichelismul celor carora le platim impozite si care, vremelnic (pana cand DNA-ul ne va desparti), conduc destinele societatii si urbei.

    Aproape ca uitasem ca acest concurs era gandit in doi pasi: un prealabil concurs de dosare dupa care cei selectati urmau sa participe la un interviu. Vineri seara, spre surprinderea mea, citind fituica electronica cumparata pe bani publici (am aflat ceea ce angajatii Urbis stiau inainte de inceperea concursului) ca “generalul” nostru a gasit tehnicianul providential in persoana “colegului”, ing. Rusu Tudor. Baimarenilor li se mai aducea laconic la cunostinta ca au participat la selectie inca cinci fraieri (oare cine or fi fost acestia, si cine a “calauzit” de fapt aceasta recrutare?). Pentru a consolida in ochii soferilor de la Urbis “seriozitatea” concursului si “valoarea” alesului, se mai spune in comunicat ca alesul dintre alesi este absolvent al Universitatii Transilvania din Brasov, Facultatea de Mecanica, specializarea manivele rutiere.

    Ceea ce scapa din comunicare insa, referitor la pedigree-ul “alesului” d-lui Pop Ion, este faptul ca “imensa” experienta manageriala, (impusa expres de cerintele postului), a distinsului absolvent de vehicule rutiere, dl Rusu Tudor, consta in administrarea intre anii 1994-2012 a “concernului” ce nu a depasit niciodata in 18 ani cifra de afaceri de 56.000 de lei : SC POLYPAST NEMES SNC, J24/1267/1994, CUI RO5875252 cu sediul pe STR. GRANICERILOR, Nr. 81, Loc. BAIA MARE, Jud. MARAMURES si care are ca obiect principal de activitate (n-o sa va vina sa credeti !!!) COD CAEN : 1073 Fabricarea macaroanelor, taiteilor, cus-cus-ului si a altor produse fainoase similare !!!.

    Ceea ce stiu mai putin insa locuitorii urbei si multi angajati din Urbis SA, este faptul ca domnul inginer Rusu Tudor este de fapt sotul doamnei Ludovica Rusu, care este nimeni alta decat directorul economico-financiar al Spitalului de Boli Infectioase si Psihiatrie Baia Mare unde manager este doamna Viorica Chereches, care este, stiti bine, mama d-lui Catalin Chereches, care nu mai trebuie s-o spunem, este imaculatul nostru primar. Si uite asa, lucrurile se leaga perfect…. Curat murdar, mon cher…

    Tot domnul Rusu Tudor este si agent asigrator pentru S.C. OMNIASIG VIENNA INSURANCE S.A., care conform politei de asigurare incheiate cu S.C. Urbis S.A. nr. F2358346/26.11.2013 asigura bunurile S.C. URBIS S.A. Asa ca etca si integritatea impusa prin cerintele postului sunt pe deplin indeplinite de d-l director tehnic… qed.

    La atata experienta manageriala se adauga aceea de membru in consiliul de administratie a S.C. URBIS S.A. Baia Mare, calitate in care a votat “pentru” cumpararea la suprapret a celor 20 de autobuze Solaris Urbino, fabricate de compania de familie Krzysztof şi Solange Olszewski din Polonia, fara licitatie publica anuntata pe SEAP, prin obscura societate de leasing S.C. AGER LEASING IFN S.A din Giurgiu str. Portului nr.2. Ce mai conteaza ca, acceptand achizitia acestor masini pentru “nesemnificativa” suma de 4.482.128,50 EURO a fost data o gaura in bugetul municipiului de peste 1 milion de Euro, pe care o vom plati tot noi, cetatenii orasului si fazanii care au intrat in zona metropolitana Baia Mare! Asta da orientare spre rezultate si capacitate de a lua decizii !!!

    Daca asa stau lucrurile, ma intreb: isi merita oare faima domnul Pop Ion, aceea de Catani de Maramures sau de Sherlok Holmes al frontierei de nord-vest? Este oare cu adevarat perspicace domnul director colonel (in sensul ca a inteles in ce s-a bagat) sau este doar un nevinovat care, furat de mirajul puterii, a ales sa intre in jocul perfid al celor care au devalizat bugetul orasului. Delapidatori care acum se straduiesc sa stearga urmele fraudelor savarsite prin schimbarea intregii conduceri, alungarea din post a juristei care refuza sa-si dea avizul juridic pentru contracte dubioase , prin angajarea unui inginer specialist in taitei si ordonarea unor audituri masluite cu o firma de casa (alta gaura inutila pentru baimareni) menite a pune batista pe tambal si a evita un control meserias ce ar trebui sa fie facut de cei de la Curtea de Conturi sau de Corpul de Control al Primului Ministru.

    Nu ma pot abtine sa nu-i spun domnului director ca a conduce o societate comerciala nu inseamna doar a vopsi pereti si a matura prin curte, asa cum se spune ca a facut la ISU si Politie, cucerindu-si prin aceste actiuni o falsa si efemera stima. Oare cu un administrator care la o cifra de afaceri de 1.015,90 lei in 2004 (ultimul an in care societatea a depus ultimul bilant cu activitate) a realizat o pierdere neta de 4.223,10 lei – crede d-l Pop ca va reusi sa rentabilizeze transportul “metropolitan” si va reusi sa starpeasca coruptia si furtisagurile din societate?. Noi nu credem. Cu atat mai mult cu cat stim cum a ajuns in consiliul de administratie al Urbisului.

    Ca sa inchei, nu ma pot abtine sa nu spun ca tot “concursul” acesta a fost o mare gainarie, la care distinsul “incoruptibil” a dat cinstea pe rusine si a ales sa fie de partea delapidatorilor (cam suna a coruptie, complicitate la infractiuni si trafic de influenta, nu-i asa ?). Toata lumea din Urbis stie ca “examenul” a fost manarit ordinar si toata lumea vorbeste pe la spate de teama sa nu fie mazilit miseleste precum doamna Natalia Robas. Pacat ca domnul Pop in care ne-am pus speranta ca va pune ordine in societatea noastra si-a inceput experienta de manager facandu-se partas la o mare minciuna. Ceea ce ne indreptateste sa-l prevenim: “Dom’ Rapidu’ nici nu stii cat de mic accepti sa fii”. Dar, asta este si trebuie sa acceptam: viitorul in Urbis suna bine. A catuse.

    PS Daca nu credeti cele spuse despre d-l Rusu Tudor, puteti verifica realitatea datelor pe adresa : http://www.totalfirme.com si declaratiile de avere ale d-lui Rusu Tudor si Ludovica Tudor.
    Nu vreau sa fiu rea, dar prin targ umbla vorba ca familia Olszewski a proiectat special autobuzele Solaris Urbino pentru Baia Mare astfel incat acestea sa poata folosi drept combustibil neconventional taiteii si cus-cus-ul ramas pe stoc la firma POLYPAST NEMES SNC, justificandu-se astfel perfect pretul aberrant de achizitionare si alegerea unui inginer specialist in paste fainoase pe postul de director tehnic. Tot prin urbe mai circula zvonul ca unii fosti paznici de la Urbis vorbesc ca au vazut de mai multe ori, seara tarziu, dupa sedintele consiliului de administratie, o persoana dubioasa, invartindu-se cu o macaroana in gura si cu o canistra in mana pe langa rezervoarele ineficientelor autobuze KAROSA . De fiecare data, a doua zi, mai toti soferii au reclamat ca le-a disparut motorina. Dixit. Cine are urechi, sa auda si ochi, sa vada. In rest, le dorim noilor si destoinicilor manageri de la Urbis, multe succesuri si respectful binemeritat !

    Fanica Bud.

    Reply

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2
Reclame home 2