REGULI NOI – Maramureșul ar putea avea noi centre de permanență

Reclame home 1
Reclame home 1

Autoritățile de la nivel central au stabilit o serie de reguli pe baza cărora se vor putea înființa noi centre de permanență. Este vorba despre o ordonanță care a apărut deja în Monitorul Oficial și care se va aplica din zilele care urmează și care spune clar unde vom putea avea astfel de centre.

Potrivit prevederilor legale, în mediul rural, în situația în care în zonă nu există alte unități de primire a urgențelor medicale, se înființează câte un centru de permanență la o populație de minimum 5.000 de locuitori, respectiv în localitățile rurale izolate, greu accesibile, în care nu există acces la servicii de asistență medicală pentru populația din zonă, se pot înființa centre de permanență fără respectarea prevederilor mai sus amintite.

Apoi, în mediul urban, în localitățile cu o populație de sub 25.000 de locuitori, se înființează un centru de permanență, iar în localitățile cu o populație mai mare de 25.000 de locuitori, câte un centru de permanență la 25.000 de locuitori. Centrele de permanență se desființează, printre altele, prin decizie emisă de directorul executiv al direcției de sănătate publică, cand, printre altele, numărul de persoane care a apelat la centrul de permanență organizat în mediul rural este mai mic de 150 de persoane/lună în medie anuală, respectiv numărul de persoane care a apelat la centrul de permanență organizat în mediul urban este mai mic de 300 de persoane/lună în medie anuală.

Legea prevede că centrele de permanență vor funcționa cu un număr de minimum 7 posturi de medic și cu minimum 5 posturi de asistent medical, criteriile de organizare a activității centrelor, precum și alte aspecte privind funcționarea acestora fiind stabilite prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi. Prin excepție, în zonele din mediul rural izolate, greu accesibile și fără alte structuri de asistență medicală, în care este înregistrat un deficit de medici de familie, se pot înființa și centre de permanență cu minimum 5 posturi de medic, în condițiile asigurării funcționării centrului de permanență.

Dragoș HOJDA

Print Friendly, PDF & Email
Reordonat – Reclame home 2

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole
Reclame sfarsit articole